مجالس روضه‌خوانی نباید تعطیل شود
کد خبر: 3909701
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

مجالس روضه‌خوانی نباید تعطیل شود

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مجالس روضه‌خوانی نباید تعطیل شود گفت: می‌توان این مجالس را در منازل و به صورت خانوادگی با تعداد اندک و یا در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعداد محدودی برگزار کرد.

فبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به رزمایش مواسات و همدلی مردم در بحران کرونا اظهار کرد: مردم ایران با تاسی از مولا علی (ع) در رزمایش مواسات شرکت کردند که امیدوارم این خصلت همیشگی باشد و سعی کنیم در زندگی به فکر دیگران و همچنین مستمندان هم باشیم.

وی ادامه داد: ملت ایران در  بحران کرونا در دنیا خوش درخشیدند و در بهبوحه توطئه دشمنان با پیروی از ولایت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و با وجود تحریم‌ها در حالی که اکثر کشورها به مشکل خورده‌اند، در تمام عرصه‌ها به خوبی عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه در بحث کرونا فرصت‌هایی در کشور داریم که باید به خوبی از آن استفاده کنیم و از طرفی تهدیدهایی هم داریم که باید در کنار آن بمانیم گفت: همدلی‌هایی که به وجود آمد فرصتی را فراهم کرد تا بتوانیم در برابر تحریم‌ها بایستیم و این ویروس منحوس را کنترل کنیم و توانمندی، رشد تجهیزات پزشکی و خودکفایی در مسائل از جمله فرصت‌ها است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک ادامه داد: اینکه اقدامی در راستای مبارزه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شود، خود نوعی مواسات است لذا اگر کسی احتمال دهد ناقل بیماری است و اگر ماسک نزند دیگران را مبتلا می‌کند و یا بالعکس خود مبتلا می‌شود، حکم شرعی دارد لذا دفع ضرر محتمل واجب است.

ناصری با اشاره به تهدیدهایی که اکنون وجود دارد بیان کرد: دشمن از ما چشم بر نمی‌دارد و ایران مستقل و دارای پیشرفت را نمی‌پذیرد اما با لطف و عنایت خدا، دشمنان مایوس شدند و اگر مردم ما صبور باشند و در کنار آن هم دولتمردان مدیریت داشته باشند و در تدبیر امور جدیت بیشتری به خرج دهند، می‌توانیم و می‌ایستیم همان طور که در قرآن آمده: اگر صبر کنید و تقوا پیشه کنید هیچ کس بر شما مسلط نمی‌شود.

امام جمعه یزد فضای مجازی را از دیگر تهدیدها دانست و گفت: شایعه‌پردازی و دروغ پراکنی‌های دشمن علیه ایران در فضای مجازی که اکنون وجود دارد از توطئه‌های آنان برگرفته که هیچ گاه دشمن دست بر نخواهد داشت اما ملت ما بصیر و به توطئه‌های دشمن آگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه مجالس روضه‌خوانی نباید تعطیل شود گفت: می‌توان این مجالس را در منازل و به صورت خانوادگی با تعداد اندک و یا در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعداد محدودی برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha