آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خواهران در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3909892
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خواهران در یزد برگزار می‌شود

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری آزمون ورودی سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکترا) حوزه‌های علمیه خواهران در این استان خبر داد.

آزمون ورودی مقاطع عالی حوزه‌های علمیه خواهران در یزد برگزار می‌شودفاطمه نظیر، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد از برگزاری آزمون ورودی سطح سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و اظهار کرد: این آزمون در روز شنبه، 28 تیرماه از ساعت 9 صبح در این استان برگزار می‌شود.

نظیر افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت بحرانی کنونی ناشی از این بیماری تصمیم گرفته شد، افراد شرکت کننده در این آزمون با تعداد محدودتری برگزار شود لذا طلابی که سطح دو حوزه علمیه را با معدل 17 به بالا به اتمام رسانده اند، معاف از آزمون هستند.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع 149 نفر متقاضی حضور در این آزمون 36 نفر در آزمون سطح سه که در محل موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (ع) یزد برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

نظیر افزود: همچنین 38 نفر در آزمون سطح چهار در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به نحوه تحصیل در مقطع عالی سطح سه (کارشناسی ارشد) گفت: این مقطع به دومین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران اطلاق می‌شود که در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف با رویكرد پایه تخصصی، طراحی ارائه خواهد شد و به فارغ التحصیلان این مقطع، دانشنامه تحصیلی سطح 3 اعطاء می‌شود.

وی ادامه داد: طلاب از طریق آزمون ورودی و مصاحبه در رشته‌های مختلف اعم از فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، تفسیر علوم قرآنی، مدرسی ادبیات عرب و ... در مدارس شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان به تحصیل مشغول می‌شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: برای سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی فاطمه الزهراء (س) اردکان در رشته‌های «تفسير و علوم قرآنی» و «اخلاق و تربيت اسلامی»، موسسه آموزش عالی حضرت زهرا (س) شهرستان میبد در رشته «مشاوره خانواده با رويكرد اسلامی» و موسسه آموزش عالی امام حسین شهرستان یزد در رشته‌های «فقه و اصول»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «تفسیر و علوم قرآنی»، «مدرسی ادبیات عرب» و «کلام با گرایش امامت» پذیرش دارند.

وی بیان کرد: مقطع عالی سطح چهار (دکترا) به سومین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران اطلاق می‌شود که در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف با رویکرد پایه تخصصی طراحی و ارائه می‌شود و به فارغ التحصیلان این مقطع دانشنامه تحصیلی سطح 4 اعطاء خواهد شد.

نظیر افزود: در این مقطع و برای سال تحصیلی جدید مدرسه حضرت زهرا (س) شهرستان میبد در رشته «علوم و معارف قرآن» و مدرسه امام حسین یزد در رشته‌های «تفسير تطبيقی» و «فقه خانواده» پذیرش دارند.

انتهای پیام
captcha