نگهداری ۶۷۲ کودک فاقد سرپرست صلاحیت‌دار در مراکز یزد
کد خبر: 3909915
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
عطابخش خبر داد:

نگهداری ۶۷۲ کودک فاقد سرپرست صلاحیت‌دار در مراکز یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر ۶۷۲ کودک فاقد سرپرست صلاحیت‌دار در مراکز بهزیستی یزد نگهداری می‌شوند.

۶۷۲ کودک فاقد سرپرست صلاحیت‌دار در مراکز یزد نگهداری می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، علی محمد عطابخش، مدیرکل بهزیستی استان یزد 21 تیرماه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد با اشاره به فعالیت مراکز شبه خانواده اظهار کرد: اکنون ۶۷۲ کودک فاقد سرپرست صلاحیت‌دار زیر پوشش این مرکز هستند که ۲۸۰ نفر از آنها در قالب مراقبت در خانواده و ۱۴۸ نفر دیگر در مراکز شبه خانواده نگه‌داری می‌شوند.

عطابخش افزود: تنها خانواده‌های یک درصد از کودکان سر راهی پیدا می‌شوند که تقریباً همه آنها نیز شرایط نگهداری از فرزند خود را ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به فرزندخواندگی ۱۶ فرزند افزود: کودکانی که به شیرخوارگاه تحویل می‌شوند، شرایط سپردن به خانواده‌ها را ندارند زیرا که خانواده‌های آنها شناسایی شده‌اند و گرچه خانواده صلاحیت و توانایی نگهداری از فرزندان خود را ندارند، اما امکان فرزندخواندگی آنها نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته خانواده‌هایی هستند که هفت سال است در نوبت حضانت فرزند هستند اما در نوبت بودن آنها به علت شرایط سخت حضانت فرزند نیست بلکه به دلیل نبود کودک واجد شرایط است.

وی با اشاره به فعالیت مراکزی تحت عنوان شریک اجتماعی بهزیستی بیان کرد: اکنون ۸۴۵ شریک اجتماعی در حال ارائه خدمت به بیش از ۱۱ هزار نفر در سطح استان هستند که ماهانه به طور متوسط ۳ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی در استان بیان کرد: در این هفته مراکز خانه کوچک با ظرفیت پذیرش و خدمت‌رسانی به ۱۲ تا ۱۴ معلول در سطح کشور افتتاح و راه‌اندازی می‌شود که یکی از این مراکز در یزد افتتاح خواهد شد.

وی از بهره‌برداری ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در سطح کشور به صورت ویدئوکنفرانس خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۲ واحد در استان یزد افتتاح می‌شود.

عطابخش افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این مراکز با روش‌های جدید برای خدمت رسانی به معتادان و کمک به ترک اعتیاد آنها اقدام می‌کنند

انتهای پیام
captcha