حمایت از مدارس صدرا و معارف افزایش یابد
کد خبر: 3910338
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

حمایت از مدارس صدرا و معارف افزایش یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به موفقیت‌های گسترده‌ای که مدارس صدرا در حوزه تعلیم و تربیت به دست آورده‌اند گفت: حمایت از مدارس صدرا و معارف افزایش یابد.

حمایت از مدارس صدرا و معارف افزایش یابدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 23 تیرماه در دیدار رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه نوع معماری مدارس در استان یزد و کشور نیازمند رعایت موارد خاصی است اظهار کرد: در ارتباط با معماری مدارس دخترانه و پسرانه باید تفاوت‌هایی قائل باشیم.

وی با اشاره به سبک معماری اصیل ایرانی اسلامی که در حوزه‌های مختلف از جمله مدرسه‌سازی وجود داشته گفت: در حوزه مدرسه دخترانه باید به سمت مدارس با ساختمان‌های حیاط وسط برویم که حیاط در وسط مدسه باشد و چهار طرف آن را ساختمان بپوشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ساختمان‌های طبقاتی هم برای مدارس مناسب نیست گفت: اکنون معلمان و دانش‌آموزان شکایت‌های بسیاری در ارتباط با پله‌های مدارس دارند و واقعا هم پله‌های زیاد برای دانش آموزان مناسب نیست.

ناصری یزدی تصریح کرد: یک مدرسه باید نهایتا در دو طبقه ساخته شود و حیات به میزان لازم داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند به خوبی تحرک داشته باشند و سلامتی جسمی آنها هم در مدرسه حفظ و تقویت شود.

امام جمعه یزد به فعالیت مدارس صدرا و معارف اشاره کرد و گفت: این مدارس ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه تعلیم و تربیت دارند و تاکنون هم در این حوزه دانش آموزان بسیاری را به خوبی تربیت کرده‌اند به گونه‌ای که مدیران آموزش و پرورش نسبت به نقش این مدارس در بهبود وضعیت آموزش در کشور تاکید دارند.

وی بر ضرورت تقویت این مدارس تاکید کرد و گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید با توجه به نقش مهمی که این مدارس در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند، نسبت به حمایت و زمینه‌سازی تقویت آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha