کمیته‌های تخصصی فراکسیون ایثارگران مجلس تشکیل شد
کد خبر: 3914007
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

کمیته‌های تخصصی فراکسیون ایثارگران مجلس تشکیل شد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌های تخصصی فراکسیون ایثارگران مجلس به منظور بررسی و رفع مشکلات ایثارگران خبر داد.

کمیته‌های تخصصی فراکسیون ایثارگران مجلس تشکیل شدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز، ۱۱ مردادماه در نشست امضای تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت ۳۷۰۰ واحد مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با حضور سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران کشور اظهار کرد:  یکسری احکام قانونی و مانده از قدیم وجود داشته و مشکلات اساسی در حوزه ایثارگری ایجاد کرده که معوقات جانبازان، آزادگان، پاداش پایان خدمت خانواده‌های معظم شهداء از آن جمله است.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد، اعتبار مناسبی برای پرداخت بدهی‌ها و معوقات اختصاص پیدا کرده که می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند و حل مشکلات جامعه ایثارگری در اولویت و باید سرلوحه ما باشد.

جوکار افزود: احکام، قوانین و برنامه‌های مختلفی برای این جامعه داشته ولی خیلی از این احکام عملیاتی نشده لذا باید دنبال شود تا قانون جاری و ساری شود و همچنین فراکسیون ایثارگران در مجلس شکل گرفته است و کمیته‌هایی ایجاد شد که شناسایی قوانین متضاد در حوزه ایثارگری، کمیته بررسی احکام، مسکن، اشتغال و ... از آن جمله است و باید به سمت قوانینی برویم که قابلیت اجرایی برای ایثارگران داشته باشد.

سیدجلیل میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حفظ کرامت و شان منزلت جامعه ایثارگری از ضروریات امروز است که گاها مورد خدشه وارد شده و برخی از این اقدام توسط خود ما اتفاق افتاده و خدمات ارائه نشده به خانواده شهدا و جانبازان از آن حکایت می‌کند، همچنین اینکه در این ایام به دلیل مشکلات و بدهی بنیاد شهید در سطح کشور، جانباز  و یا همسر شهید در بیمارستان برای بستری به مشکل برمی‌خورد، نه تنها تکریم نمی‌شود بلکه به لحاظ شخصیتی مورد خدشه وارد می‌شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بر تکریم و حفظ کرامت جامعه ایثارگری تاکید کرد و گفت: اقتدار و امنیت امروز حاکم بر جامعه را مدیون ایثارگری رزمندگان و شهدا هستیم و باید تکریم آنها و حفظ شان آنها مورد توجه ویژه باشد.

انتهای پیام
captcha