سکوت کشورهای اسلامی در برابر فاجعه منا پذیرفته نیست
کد خبر: 3914011
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

سکوت کشورهای اسلامی در برابر فاجعه منا پذیرفته نیست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی امروز در برابر فاجعه منا سکوت کرده‌اند گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب، نباید این فاجعه هیچ زمانی به فراموشی سپرده شده و حتما ابعاد آن برای مجازات عاملان رسیدگی شود.

سکوت کشورهای اسلامی در برابر بررسی ابعاد فاجعه منا پذیرفته نیستبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دفتر امام جمعه، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور 11 مردادماه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: گلزارهای شهدا گنجینه بزرگی از همه داشته‌های ما است که در گسترده به ظاهر کوچک ولی به عمق و وسعت بسیار زیادی قرار دارد و برای ما توفیق بسیاری است در انقلاب چنین گنجینه بزرگی داریم.

وی با اشاره به اینکه استان یزد شهدای والامقامی تقدیم انقلاب کرده عنوان کرد: از جمله شهدای بزرگ استان یزد، شهید بزرگوار صدوقی، شهید منتظر قائم و شهیدان پاکنژاد هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به سه شهید یزدی فاجعه منا اشاره کرد و افزود: فاجعه منا در تاریخ بی‌سابقه بود که هزاران نفر از زائران حرم امن الهی در یک بی کفایتی بسیار بزرگ، جان خود را از دست دادند و با فجیع‌ترین حالت ممکن، به شهادت رسیدند.

اوحدی با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی امروز در برابر این فاجعه بزرگ سکوت کرده‌اند عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، نباید این فاجعه هیچ زمانی به فراموشی سپرده شود و حتما باید ابعاد آن برای مجازات عاملان رسیدگی شود.

وی بیان کرد: قانون این حق را برای جامعه ایثارگری در نظر گرفته شده که از برخی خدمات بهره مند شوند و نباید ادارات و نهادها از بهره مندی آنها نسبت به این خدمات محروم شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: قطعا در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم که مادر سه شهید نتواند از خدماتی که قانون برای وی در نظر گرفته استفاده کند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این نشست اظهار کرد: بنیاد شهید باید برای فرزندان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران علاوه بر بحث اشتغال، به لحاظ فرهنگی، آموزشی و تربیتی هم توجه بسیار خاصی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نخبگان بسیاری در جامعه ایثارگری داریم گفت: باید سعی کنیم این استعدادها به درستی شناسایی شده و از ظرفیت آنها در پیشرفت کشور استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه متاسفانه ما نسبت به آموزش و تربیت در کشور بی‌توجهی می‌کنیم گفت: بسیاری از نخبگان ما بلافاصله پس از اینکه در دانشگاه قبول می‌شوند، با پیشنهادهایی از سوی کشورهای خارجی روبرو می‌شوند که به آن نقاط بروند ولی ما برای جذب همین جوانان برنامه‌ای نداریم.

ناصری یزدی تاکید کرد: متاسفانه برخی از شرکت‌ها اکنون به صورت کاملا روشن و شفاف در کشور اعلام می‌کنند که زمینه مهاجرت نخبگان به کشورهای دیگر را فراهم می‌کنند؛ باید علاوه بر اینکه جلوی این موضوع گرفته شود، زمینه شکوفایی و استعداد کامل از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.

امام جمعه یزد یکی دیگر از مشکلات اساسی که امروز در کشور ما وجود دارد را بحث کاهش فرزندآوری دانست و افزود: متاسفانه این توطئه بزرگی بود که با برخی کم درایتی‌ها در کشور رواج پیدا کرد و اکنون به چالش تبدیل شده است.

وی افزود: باید برنامه ریزی لازم را انجام دهیم و با در نظر گرفتن مشوق‌هایی، مردم را نسبت به فرزندآوری ترغیب کرده و جلوی پیر شدن و فرسوده شدن جمعیت ایران را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: یکی از عرصه‌هایی که می‌توان در کشور به صورت ویژه تقویت کرد و علاوه بر اینکه زمینه اشتغال را به صورت گسترده فراهم می‌کند، پیشرفت اقتصادی کشور را هم به دنبال دارد، بحث صنایع پوشاک است.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه صنایع پوشاک نیاز به تخصص و اعتبار اولیه زیادی ندارد گفت: اکنون بازار پوشاک ایران به دست کشورهایی از جمله چین و ترکیه افتاده و باید جلوی این موضوع را با تقویت صنعت پوشاک داخل بگیریم.

امام جمعه یزد بیان کرد: در صورتی که ما بتوانیم کارگاه‌های خانگی و کوچک پوشاک را تقویت کنیم و به صورت کامل بازار پوشاک داخل را با محصولات ایرانی به دست بگیریم، صنایع بسیار دیگر وابسته ای هم در کشور پیشرفت می‌کند.

انتهای پیام
captcha