تأمین مسکن برای 800 نفر از ایثارگران یزدی
کد خبر: 3914026
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

تأمین مسکن برای 800 نفر از ایثارگران یزدی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: در حال حاضر 11 هکتار زمین برای تامین مسکن بیش از 800 نفر از جامعه هدف در شهرستان‌های اردکان، ابرکوه، میبد، بافق، مهریز، بهاباد و خاتم اخذ و در حال معرفی واجدان شرایط است.

برخورداری 800 نفر از ایثارگران یزدی از مسکنبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، 11 مردادماه در نشست امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۳۷۰۰ واحد مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: استان یزد دارای 3 هزار و 683 شهید، نه هزار و 717 جانباز و 751 آزاده است که از گذشته به دارالعباده معروف بوده و رهبر معظم انقلاب نیز این استان را دارالعلم نام نهادند.

وی ادامه داد: این استان با ربع قرن سابقه کسب رتبه اول در کنکور سراسری در کشور خوش درخشید که سهم جامعه ایثارگری از این اتفاق مبارک، 2210 دانشجو است و قریب 550 نفر از آنها در مقطع پزشکی مشغول به تحصیل هستند و 397 نفر از جامعه ایثارگری با عنوان نخبگان شناسایی شده‌اند.

زارع افزود: در حال حاضر 27 نفر از ایثارگران، عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مطرح و تعداد قابل توجهی از مدیران ارشد استان از جامعه ایثارگری هستند و همچنین در بین این جامعه یک صد خیر و نیکوکار شناسایی شده  است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: در ده ماه گذشته، 40 جلسه کاری با مدیران و مسئولان استان برگزار شده و اولویت تأمین زمین برای مسکن جامعه هدف و حل مشکلات درمانی و اشتغال مطرح شده که با حمایت‌های استاندار قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده و اکنون 11 هکتار زمین خالص جهت تأمین مسکن بیش از 800 نفر از جامعه هدف در شهرستان‌های اردکان، ابرکوه، میبد، بافق، مهریز، بهاباد و خاتم اخذ و در حال معرفی واجدین شرایط است.

وی ادامه داد: از سرفصل‌های این نهاد استفاده از نظرات نخبگان بوده است  که جلسات خوبی با ائمه جمعه و علما و اساتید برگزار شده و در حوزه اشتغال نیز جلسات خوبی برگزار شده که امیدواریم نتایج درخشانی در پی داشته باشد.

زارع افزود: در حوزه درمان نیز بدهی‌های استان به مراکز درمانی که در مهرماه 98 بیش از 15 میلیارد تومان بوده و این مسئله باعث شده بود یکی از بیمارستان‌ها به صورت یک طرفه قرارداد را ملغی کند و در همان هفته اول بازگردانده شد و بدهی‌های شش ماهه دوم نیز تسویه شد .

وی ایجاد ستاد مقابله با کرونا در این نهاد تهیه و تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ...  را از دیگر اقدامات دانست و گفت: با توجه به اینکه در شیوع کرونا، امکان دیدار چهره به چهره با جامعه هدف وجود نداشت، طرح تماس تلفنی را فعال کردیم و به طور میانگین در هفته 1500 ایثارگر تماس تلفنی برقرار می‌شود.

زارع گفت: در زمینه اعطای تسهیلات نیز مبلغ 80 میلیارد تومان در قالب جعاله و تأمین مسکن و همچینن یک میلیارد و 300 میلیون تومان وام قرض الحسنه اختصاص یافته که ایثارگران به بانک عامل معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی علی‌رغم کسر بودجه، 2700 نفر از جامعه ایثارگران از طریق مشارکت به اردوهای چند روزه اعزام شدند، گفت: همچنین 15 وکیل به صورت رایگان در ماه به جامعه ایثارگری خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام
captcha