وقف‌خواری در کمین موقوفات بدون سند/ اخذ سند مالکیت ۲۸۰ موقوفه در یزد
کد خبر: 3914335
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

وقف‌خواری در کمین موقوفات بدون سند/ اخذ سند مالکیت ۲۸۰ موقوفه در یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ضرورت تثبیت و اخذ سند مالکیت برای موقوفات، از اخذ سند مالکیت برای ۲۸۲ موقوفه استان به مساحت یک میلیون و ۲۱۰ هزار متر مربع خبر داد.

وقف‌خواری در کمین موقوفات بدون سند/ اخذ سند مالکیت ۲۸۰ موقوفه در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اوقاف و امورخیریه استان، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد اظهار کرد: به همت کارشناسان حقوقی و ثبتی مجموعه اوقاف، در چهارماهه‌ نخست امسال سند مالکیت ۲۸۲ موقوفه استان یزد به مساحت یک میلیون و ۲۱۰ هزار متر مربع اخذ شد.

وی ارزش موقوفات سنددار شده در این مدت را ۳۶۲میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته نیز، ۸۰۳ سند مالکیت به نام موقوفات استان یزد صادر شده و در مجموع مساحت این موقوفات دو میلیون و ۱۸ هزار مترمربع و ارزش آن‌ها 400 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد به ضرورت تثبیت و اخذ سند مالکیت برای موقوفات اشاره و تصریح کرد: هدف از اخذ سند مالکیت برای موقوفات تعیین حدود دقیق موقوفات، صیانت از حقوق واقفان و اجرای امینانه نیات آن‌ها است.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه موقوفات استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: ورود سرمایه‌گذار به حوزه وقف و موقوفات نه تنها موجب احیای موقوفات راکد می‌شود، بلکه افزایش درآمد و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

وی گفت: بهره‌وری از موقوفات حوزه‌های میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی، کشاورزی و دامپروی و نیز استفاده از ظرفیت موقوفات برای تولید دام سبک از جمله فرصت‌های سرمایه در استان یزد بشمار می‌رود که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام
captcha