برگزاری عزاداری‌های محرم در یزد متفاوت می‌شود
کد خبر: 3914349
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

برگزاری عزاداری‌های محرم در یزد متفاوت می‌شود

مسئول دبیرخانه یزد حسینیه ایران با اشاره به اطلاعیه‌هایی که از سوی برخی هیئت‌های مذهبی یزد منتشر شده گفت: این اطلاعیه‌ها به معنای تعطیلی عزاداری‌ها نیست بلکه به معنای اعمال محدودیت است و شکل عزاداری‌ها متفاوت خواهد بود.

نحوه برگزاری عزاداری‌های محرم در یزد متفاوت می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران، سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه یزد حسینیه ایران اظهار کرد: با توجه به متفاوت بودن عزاداری‌های یزد با دیگر شهرهای کشور و با درخواست ستاد کرونای استان و برگزاری جلسات مختلف با مسئولان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، پیشنهاداتی برای برگزاری این مراسم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم در شرایط قرمز بودن وضعیت استان و در وضعیت هشدار بودن آن متفاوت است، افزود: در هر دو وضعیت برنامه‌هایی برای برگزاری مجالس روضه، سینه‌زنی، پخت نذورات، نخل‌برداری ارائه شده است.

حسینی عنوان کرد: از جمله این موارد می‌توان به فاصله‌گذاری مناسب، محدود کردن ساعات و حضور افراد، استفاده از فضای باز و ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما، عدم توزیع غذای نذری در مجالس و ... اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران ادامه داد: در صورت وضعیت قرمز استان نیز پیشنهاد شده تا عزاداری‌ها فقط با استفاده از فضای مجازی و صداوسیما برگزار شود. این پیشنهادها به ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ارسال شده که بر اساس تصمیم گیری این ستاد عمل خواهد شد و در شرایط کنونی، تابع دستورالعمل ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

حسینی با اشاره به اطلاعیه‌هایی که از سوی برخی هیئات مذهبی یزد منتشر شده است، افزود: این اطلاعیه‌ها به معنای تعطیلی عزاداری‌ها نیست بلکه به معنای اعمال محدودیت است و به هر حال با توجه به شرایط موجود، عزاداری‌ها همانند سال‌های قبل انجام نمی‌شود و شکل عزاداری‌ها متفاوت خواهد بود.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران ادامه داد: اولویت هیئات عزاداری و بانیان روضه، حفظ سلامت شهروندان است و در این راستا هیئات و بانیان روضه و موکب‌های اربعین از شروع بحران کرونا به میدان آمدند و بیش از ۸ میلیارد تومان در قالب‌های مختلف اعم از تجهیز مراکز درمانی و تهیه بسته‌های معیشتی کمک کردند.

وی اظهار کرد: در محرم امسال هم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبق نظر ستاد کرونا هم عزاداری انجام می‌شود و هم کمک‌های مومنانه در قالب‌های مختلف از جمله آزادی زندانیان غیرعمد و کمک‌های معیشتی در محلات مختلف انجام می‌گیرد.

حسینی عنوان کرد: هیئات عزاداری همواره در بحران‌های مختلف همچون هشت سال دفاع مقدس، سیل، زلزله، ساخت مراکز علمی و درمانی و ... بدون هیچ چشم‌داشتی پشتوانه انقلاب و نظام بوده و خواهند بود.

انتهای پیام
captcha