ترسیم افق‌های جدید در ترویج فرهنگ غدیر / لزوم بهره‌مندی از ظرفیت رسانه
کد خبر: 3915333
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

ترسیم افق‌های جدید در ترویج فرهنگ غدیر / لزوم بهره‌مندی از ظرفیت رسانه

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: متاسفانه امسال عید غدیر متفاوتی را داریم اما با توجه به جریان کرونا باید افق‌های جدیدی را به صورت معارف دینی و نشر، دفاع، ترویج و گسترش این معارف ترسیم کنیم.

ترسیم افق‌های جدید در ترویج فرهنگ غدیر / لزوم بهره‌مندی از ظرفیت رسانهحجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کردمتاسفانه امسال عید غدیر متفاوتی را داریم اما با توجه به جریان کرونا باید افق‌های جدیدی را به صورت معارف دینی و نشر، دفاع، ترویج و گسترش این معارف ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مناسبت‌های بسیار ارزشمند ما روز عید غدیر است که روز استثنایی تاریخ اسلام و سرنوشت‌ساز هدایت بشر برای رسیدن به سعادت و کمال محسوب می‌شود، در این زمینه هشتگ‌های متعددی را می‌بینیم که حضور در این هشتگ‌ها و حمایت از ولایت در دوره غیبت کبری، در حقیقت تقویت ولایت بعد از وجود مبارک نبی مکرم اسلام است.

مدرسی افزود: امروز ما باید باور داشته باشیم که حمایت از ولایت خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) در دوران غیبت حمایت از ولی خدا در این دوران است و یقین داریم اشتباه می‌کنند افرادی که مدعی ترویج ولایت منهای دفاع از ولایت نائب امام زمان (عج)در دوره غیبت کبری هستند.

این استاد حوزه بیان کرد: این یکی از دستورالعمل‌های ما است، ما در این زمینه شبهاتی را که وجود دارد چه به صورت حضوری و چه مجازی باید از آن باخبر باشیم و نهادهای مربوطه و موثر باید در این زمینه به دفاع از اسلام و قرآن و ولایت بپردازند.

وی با اشاره به نقش رسانه در ترویج پیام‌های غدیر بیان کرد: معتقدم رسانه اعم از رسانه‌هایی مثل صداوسیما، سایت‌ها و چه رسانه‌هایی به مانند فضای مجازی می‌توانند تاثیر بسیار ارزشمندی را داشته باشند.

مدرسی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی هم می‌تواند فرهنگ‌ساز باشد هم فرهنگ‌سوز افزود: فرهنگ‌سازی رسانه ما باید در راستای ترویج فرهنگ‌های ارزشی، اسلامی، اخلاقی و انسانی در جامعه باشد و یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌های اخلاقی، انسانی و اسلامی ما داشتن و ترویج جلودارانی صالح و سالم در جامعه بشری است.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این زمینه با اشاره به پیامدهای بسیار منفی کرونا ویروس بر زندگی مردم و جامعه اظهار کرد: این بیماری در کنار همه تهدیدها، برخی آثار مثبت نیز دارد.

وی ادامه داد: برخی از وظایفی که اجتماع برعهده داشته و باید در قالب اجتماعات و گردهمایی‌ها برگزار می‌شد، رسانه امروز می‌تواند انجام دهد، ظرفیت رسانه، ظرفیت بسیار بالایی است.

زارع‌زاده با اشاره به برگزاری مراسم‌ها به صورت مجازی از طریق پیام‌رسان‌های مختلف به دلیل شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم‌های حضوری گفت: این به معنی بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت رسانه است بویژه اگر رسانه‌ای پرمخاطب باشد، قطعا نحوه و شکل این اقدام تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: وقتی به سبک و سیره ائمه اطهار نگاه می‌کنیم می‌بینیم هر کدام در شرایط خاصی زندگی می‌کرده‌اند و متوجه می‌شویم ما نیز نباید نسبت به رسالت و وظیفه‌ای که برعهده داریم کوتاهی و منجر به تعطیلی شود لذا باید متناسب با شرایطی که وجود دارد، در قالب تغییر روش و شیوه و متناسب با شرایط روز، روش‌هایی جدیدی را اعمال و وظایف را انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: در زمینه غدیر نیز به همین گونه باید عمل کرد و باید مراقبت کنیم تا این شرایط جدید باعث نشود دست به تنبلی و بی خیالی بزنیم و با این عذر و بهانه که اکنون شرایط مهیا نیست، در وظایف و تکالیف نسبت به این مناسبت که به عنوان عیدالله اکبر است، کوتاهی کنیم.

وی بیان کرد: لذا باید تغییر رویه داده و از ظرفیت رسانه امروزی برای ترویج فرهنگ علوی و بزرگداشت این ایام که بزرگداشت خدا و اولیای خداست و یک وظیفه‌ای بر گردن همه ما است، بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha