تشکیل حسینیه مجازی «ثقلین» در یزد
کد خبر: 3915486
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

تشکیل حسینیه مجازی «ثقلین» در یزد

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری و قرآنی «ثقلین» استان یزد از تشکیل حسینیه مجازی «ثقلین» با هدف حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مناسبت‌های مهم مثل غدیرخم و یا محرم و ایام عزای حضرت سیدالشهدا(ع) از سوی این مؤسسه خبر داد.

فادحسین قادری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری و قرآنی «ثقلین» استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه در بحران کرونا اظهار کرد: این مؤسسه در ایامی که متأسفانه شاهد شیوع گسترده موج دوم ویروس ملموس کرونا هستیم، به سرعت در عرصه آموزش‌های مجازی و آنلاین فعال شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی ثقلین به صورت آنلاین اظهار کرد: کلاس‌های طرح «آموزشکده قرآنی ثقلین» که هرساله به صورت حضوری برگزار می‌شد، امسال به صورت مجازی و آنلاین در حال برگزاریست و تاکنون نزدیک به 100 نفر در این کلاس‌ها  شرکت کرده‌اند.

قادری افزود: کلاس‌های طرح قرآنی «هدایت ثقلین» ویژه جوانان، میانسالان و بزرگسالان در مناطق مختلف که سال‌های قبل به صورت غیر متمرکز و حضوری برگزار می‌شد، نیز در حال برگزاری به صورت آنلاین است و به تدریج مناطق مختلفی در حال پیوستن به این آموزش مجازی هستند. دوره آموزشی «تحکیم خانواده» ویژه والدین و زوج‌های جوان با هدف ارائه مباحث و عوامل تحکیم خانواده و مهمترین بایدها و نبایدهای حفظ، بقا و ماندگاری خانواده از نگاه قرآن و روایات سومین هفته برگزاری را سپری می‌کند و به صورت رایگان با شرکت چهل نفر در حال برگزاریست و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته به نحوی که این آمار هر هفته در حال افزایش است.

وی ادامه داد: کلاس‌های تفسیر با عنوان طرح آموزشی «تفسیر ترتیبی قرآن کریم» با تدریس استاد محمدرضا شایق نیز به صورت آموزش آنلاین در حال برگزاریست که این طرح نیز هفته سوم را سپری می‌کند. سامانه آزمون آنلاین ثقلین که کلاس‌ها به این نحو برگزار می‌شود در واقع بخش آزمون آن نیز در حال خریداری و در دستور کار قرار گرفته که ان شاءالله به زودی فعال می‌شود.

قادری از تشکیل شورای «تامین محتوای آموزش آنلاین ثقلین» با هدف تامین محتوای آموزش مجازی خبر داد و بیان کرد: در این شورا، کارگروه‌های مختلفی ایجاد شده که کارگروه «کودک و نوجوان» ویژه آموزش مجازی پیش‌دبستانی‌ها و مقطع دبستان در شش پایه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: کارگروه‌های آموزشی «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم»، «روخوانی و روان‌خوانی»، «تجوید، صوت و ترتیل قرآن کریم» و «حفظ قرآن کریم»؛ کارگروه‌هایی هستند که در ذیل این شورا ایجاد شده و در حال تامین محتوا برای آغاز سال تحصیلی آینده هستند.

قادری ادامه داد: فعالیت‌های دیگری هم در شرف انجام است که تشکیل حسینیه مجازی «ثقلین» با هدف برگزاری محافل دینی در مناسبت‌های مهم مثل غدیرخم و یا محرم و ایام عزای حضرت سیدالشهدا(ع) از آن جمله است و در حال هماهنگی‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های آن هستیم.

انتهای پیام
captcha