اقدام ایکنا در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار ارزشمند است
کد خبر: 3916424
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

اقدام ایکنا در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار ارزشمند است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه زبان مردم است و این زبان گویا باید قوی و به‌دنبال پیداکردن حقیقت باشد، اقدام ایکنا در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه را بسیار ارزشمند دانست.

اقدام ایکنا در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار ارزشمند استبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی 23 مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا شعبه یزد اظهار کرد: انقلاب اسلامی با محوریت دین اسلام به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) با بنیان‌های قرآن کریم، مبانی این انقلاب را پایه‌گذاری کرد، ایران کشوری است که قانون اساسی آن منبعث از قرآن و اصول شرعی آن برپایه کلام الله نوشته شده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم  و دستورات خداوند باید در سطح جامعه جاری و ساری باشد لذا علاوه بر قرائت قرآن باید در عمل ملاک برنامه‌ها و اقدامات باشد و باید عامل به قرآن باشیم نه اینکه فقط خواندن قرآن مبنا قرار گیرد.

جوکار با اشاره به اینکه قرآن کریم، کتاب الهی و دستورالعملی از جانب خداوند متعال بر پیامبر نازل شد تا انسان‌ها به سعادت و کمال الهی برسند، اقدام خبرگزاری ایکنا در راستای ترویج فرهنگ قرآنی را ارزشمند دانست و آرزوی توفیق برای فعالان این عرصه کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه‌ها را در رشد و پیشرفت کشور مهم دانست و گفت: اگر بخواهیم کشوری داشته باشیم شفاف و در مسیر پیشرفت و بدون رانت و فساد، باید در راستای تقویت رسانه‌ها گام برداشت زیرا که رسانه می‌تواند با نقد مدیران و مسئولان اجرایی و حتی قوه مقننه و قضاییه، کشور را به مسیری که باعث رشد جامعه می‌شود ختم کند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند مطالبات مردمی را منتقل و پل ارتباطی برای حل آن باشند البته این پل ارتباطی باید دو طرفه باشد و اگر رسانه‌ای رسالت خود را به خوبی انجام دهد تبعیض‌ها و مشکلات وجود نخواهد داشت و اینکه مناطق محروم، مهاجرت‌ها، آسیب‌ها، حاشیه نشینی‌ها شکل می‌گیرد، بدون علت نیست و رسانه باید علت‌ها را رسیدگی کند و از سوی آنها بیان شود.

جوکار افزود: اگر رسانه‌های شفاف داشته باشیم راه پیشرفت را آسان می‌کنیم و با اعتماد بیشتر این مسیر جلو خواهد رفت چرا باید کشوری که دارای سیاست بالادستی بسیار خوبی است و از جامعیت برخوردار است و افق چشم انداز 1404 دارد با مسائلی که قابل هضم برای مردم نیست، مواجه شود لذا باید از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی سوال شود و همین پاسخگو کردن مسئولان کار رسانه‌ها است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نقش رسانه در کشور ما را موثر دانست و گفت: رسانه زبان مردم است و این زبان گویا باید قوی و به دنبال پیداکردن حقیقت باشد.

جوکار با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی نیز گفت: این نهاد از بطن دانشگاه و با حضور افراد نخبه تشکیل و پا به عرصه حیات گذاشت و به خوبی توانست نقش خود را در حوزه علم و فناوری ایفا کند.

وی نقش جهادانشگاهی در دوران هشت ساله دفاع مقدس و اقدامات سازنده و شایسته این نهاد در دوران انقلاب را یادآور شد و گفت: این نهاد باید در حوزه پژوهشی گام‌های موثرتری را بردارد و البته باید بودجه و اعتباراتی برای این نهاد در این راستا در نظر گرفته شود تا بتواند در این زمینه به مطالعات خوبی دست یابد زیرا که تولید علم در سایه پژوهش میسر می‌شود و جهاددانشگاهی می‌تواند اقدامات موثری را تحقق ببخشد.

انتهای پیام
captcha