اجرای پویش ملی ایران همدل در هرمزگان
کد خبر: 3916586
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

اجرای پویش ملی ایران همدل در هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان از اجرای پویش ملی ایران همدل هم‌زمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، صبح امروز، 25 مردادماه در نشستی خبری اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نسخه شفابخش گذر از شرایط فعلی، مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) رزمایش کمک‌های مؤمنانه است، ازاین‌رو کمیته امداد به‌عنوان نهاد مشرف به مسئله فقر در استان، می‌تواند در این رزمایش ایران همدل نقش مهمی را ایفا کند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان سال جاری 45 هزار بسته معیشتی به ارزش 12 میلیارد تومان و درمجموع 25 میلیارد تومان خدمات داشتیم. در فاز دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه کمیته امداد نیز، پویش ملی ایران همدل در حال اجراست و چندین برنامه را در این پویش دنبال می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: در بخش اول طرح اطعام حسینی را داریم که در ماه محرم و صفر نذورات مؤمنین به سمت گره‌گشایی از مستمندان هدایت می‌شود و بخش دیگر کار ما تأمین لوازم تحصیل دانش‌آموزان است. با توجه به اینکه نزدیک بازگشایی مدارس هستیم و 25 هزار دانش‌آموز تحت پوشش و 70 هزار دانش‌آموز نیازمند، نیاز به کمک دارند در این پویش درصدد تأمین نیاز حدود 100 هزار دانش‌آموز نیازمند در سطح استان هستیم، بخشی از این نیاز تأمین گوشی هوشمند در کنار لباس، کیف و کفش و لوازم‌التحریر است.

الهیاری ادامه داد: بخش دیگری از برنامه‌های ما در این پویش ملی، تأمین لوازم ضروری منزل خانواده‌هاست، در هوای گرم هرمزگان، نداشتن کولر و یخچال بسیار آزاردهنده است و تأمین این لوازم با توجه به تورم موجود برای خانواده‌ها بسیار سخت است، ازاین‌رو فراخوانی خواهیم داشت تا مردم در حد توان در این زمینه ما را یاری کنند.

وی گفت: امسال سعی خواهیم کرد با اولویت دادن به نیازهای اضطراری خانواده‌ها مشارکت خیرین را به سمت این نیازها هدایت کنیم تا رنگ محرومیت را در حد توان از چهره استان هرمزگان پاک کنیم. باید اطعام و مهم‌تر از آن احسان نیازمندان را در ماه محرم به‌عنوان یک کلیدواژه مدنظر داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان بیان کرد: مشارکت مردمی ما در 5 ماهه ابتدایی سال جاری 82 میلیارد تومان بوده که 16 میلیارد تومان در بخش اکرام ایتام، 25 میلیارد تومان در بخش زکات و کفارات، 40 میلیارد تومان در رفع نیازهای تخصصی خانواده‌ها هزینه شده است. همچنین در سال جاری 203 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در امر اشتغال و کارگشایی خواهیم داشت.

الهیاری با اشاره به اینکه 103 مرکز نیکوکاری در سطح استان هرمزگان فعال هستند، افزود: ما از همه نهادها، انجمن‌ها و خیرین دعوت می‌کنیم با نگاهی مشترک در کنار کمیته امداد بوده تا به نیازمندان کمک و از موازی‌کاری پرهیز کنیم. حدود 12 میلیارد تومان کمک مراکز نیکوکاری به مردم نیازمند هرمزگان در سال جاری بوده است و 246 مؤسسه خیریه نیز در کنار ما بوده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی کردیم تا پایان ماه صفر برای 5 هزار کودک نیازمند جذب حامی داشته و 175 هزار بسته غذایی و بیش از 100 هزار غذای گرم بین نیازمندان توزیع کنیم.

انتهای پیام
captcha