۳۰ برنامه به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3916856
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

۳۰ برنامه به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان در یزد اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد از اجرای ۳۰ ویژه‌برنامه به مناسبت سی‌امین سالروز بازگشت آزادگان به میهن در این استان خبر داد.

30 برنامه به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان در یزد اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، 26 مردادماه در دیدار تعدادی از آزادگان با طالبی، استاندار یزد اظهار کرد: 752 آزاده در استان داریم که از این تعداد 9 نفر پس از اینکه از اسارت بازگشتند، بر اثر جراحات وارده به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: همچنین 15 نفر در اردوگاه‌های دشمن به شهادت رسیدند که معروف به شهدای غریب هستند و از تعداد آزادگان استان، 46 نفر پس از آزادی آسمانی شدند.

زارع افزود: آزادگان عزیز ما در دوران دفاع مقدس هر کدام بارها به جبهه رفته بودند و قبل از اینکه اسیر شوند، زخمی شده بودند اما دست از دفاع انقلاب و اسلام برنداشتند و اکنون نیز آزادگان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور فعال دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد گفت: 13 نفر از آزادگان حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و تعدادی هم در زمینه مترجمی زبان مسلط هستند، آزادگان ما هنگامی که به میهن بازگشتند در کسب مدارج علمی تلاش کردند و توانستند تالیفات زیادی را انجام دهند که در زمینه خاطرات دوران اسارت، کتاب‌های اخلاقی، حقوقی و .. را به چاپ رساندند.

وی ادامه داد: اکنون 43 نفر از آزادگان مدرک دکتری، 344 نفر کارشناسی و کارشناسی ارشد، 80 نفر مدرک کاردانی دارند و در بین این عزیزان افرادی هستند که در زمینه اقتصادی مشغول فعالیت هستند و در این زمینه از کارآفرینان برتر محسوب می‌شوند و همچنین خیرانی داریم که در قالب کمک مومنانه به یاری نیازمندان شتافتند.

زارع افزود: امسال به واسطه شرایط کرونا برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار خواهد شد به نحوی که 30 برنامه به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهمن اسلامی پیش بینی شده که در طول هفته اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد تماس تلفنی با آزادگان، پخش تیزر تبلیغاتی در صدا و سیما، سخنرانی آزادگان در مکان‌هایی که نماز جمعه برپا می‌شود، بیان خاطرات آزادگان در مساجد، تجلیل از رشادت‌های آنها در ادارات، اجرای برنامه‌های فرهنگی، یادواره شهدای غریب، دیدار جمعی از آزادگان با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار، گلباران قبور شهید محراب و شهدای گمنام را از جمله این برنامه‌ها دانست.

انتهای پیام
captcha