بازار سرمایه؛ بازار خبرمحور / نهاد ناظر بازار سرمایه در کنار اصحاب رسانه است
کد خبر: 3917001
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد:

بازار سرمایه؛ بازار خبرمحور / نهاد ناظر بازار سرمایه در کنار اصحاب رسانه است

 قالیباف‌اصل معتقد است بازار سرمایه بازاری خبر محور است و شاید کمتر بخشی از اقتصاد همچون بورس به خبر و رسانه وابسته باشد.

بازار سرمایه؛ بازار خبرمحور / نهاد ناظر بازار سرمایه در کنار اصحاب رسانه استبه گزارش ایکنا، عصر امروز یکشنبه ۲۶ مرداد‌ماه، حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین پایانی چهارمین جشنواره بورس و رسانه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به نقش اول رسانه‌ها در صحنه بازار سرمایه کشور، گفت: چهارمین جشنواره بورس و رسانه درحالی برگزار شد که ما شاهد افزایش اقبال عمومی به بازار سرمایه بودیم. از ابتدای سال، ۵ میلیون کد معاملاتی به خانواده بازار سرمایه اضافه شد و تعداد کدها از ۱۰ میلیون ابتدای سال به ۱۵ میلیون رسید.

وی ادامه داد: هم‌زمان آزاد‌سازی سهام عدالت چشم‌انداز جدیدی پیش روی بازار سرمایه قرار داد و رشد و عمق بازار دو چندان شد و جمعیت ۴۵ میلیون نفری به جمع سهامداران بورسی اضافه شد.

رییس سازمان بورس افزود: در چنین شرایطی باید بیش از گذشته به آموزش و فرهنگ‌سازی توجه کرد و یکی از بهترین ابزارها برای افزایش آگاهی و انتقال دانش تخصصی به جامعه، رسانه است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه بازار سرمایه شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، افزود: نحوه سرمایه‌گذاری صحیح، ورود غیر‌مستقیم افراد غیر‌حرفه‌ای به بورس، پرهیز از رفتار هیجانی، دوری از شایعات، مراجعه به مشاورین و متخصصین حرفه‌ای دارای مجوز و مواردی از این دست، مفاهیمی است که بار انتقال آن به آحاد جامعه، بر دوش رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: امروز مالکین سهام عدالت، جامعه بزرگ مخاطبین رسانه‌ها هستند، اما بسیاری از آنها اطلاعات کافی در خصوص بازار سرمایه ندارند و انتقال دانش و آگاهی به این بخش از هموطنان عزیز نیز بر دوش رسانه است.

رییس سازمان بورس ضمن قدردانی از برگزار‌کنندگان چهارمین جشنواره بورس و رسانه و با اشاره به استقبال گسترده از این رویداد، گفت: کار رسانه و خبر شبانه‌روزی و سخت است و نمی‌توان از زحمات اصحاب رسانه به ویژه افراد فعال در حوزه تخصصی بازار سرمایه قدردانی کرد، اما تأکید می‌کنم که برگزاری این رویداد، پیام همراهی نهاد ناظر بازار سرمایه با خبرنگاران است.

یاسرفلاح: توسعه بازار سرمایه با کمک رسانه‌ها امکان‌پذیر است

در ادامه این مراسم یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفت: امسال ۲۵۰ خبرنگار ۹۰۰ اثر خود را به دبیرخانه جشنواره بورس و رسانه ارسال کردند و استقبال از این رویداد، ما را برای تداوم این راه مصمم‌تر کرد.

وی ادامه داد: روند رو به رشد بازار سرمایه مسئولیت رسانه‌ها را نسبت به گذشته دو چندان کرده و وظیفه آنها را در حوزه آموزش، فرهنگ‌سازی و خبر‌رسانی سنگین‌تر کرده است.

رییس ستاد برگزاری چهارمین جشنواره بورس و رسانه ادامه داد: پرهیز از هیجان، نگاه بلند‌مدت، دوری از شایعات، صبوری، نگاه تحلیل‌محور و مواردی از این دست، مفاهیمی است که بسط آنها در جامعه تنها با کمک رسانه‌ها امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha