اجرای طرح «نذر خون» ویژه ماه محرم در یزد
کد خبر: 3917241
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱

اجرای طرح «نذر خون» ویژه ماه محرم در یزد

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اجرای طرح «نذرخون» در این استان، از هموطنان خواست در طول ایام ماه محرم و صفر با حضور در مراکز انتقال خون ضمن اهدای خون به پویش «نذر خون» بپیوندند.

اجرای طرح «نذر خون» ویژه ماه محرم در یزدنقی تقوائی، مدیرکل انتقال خون استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: سازمان انتقال خون ایران چندین سال پیاپی است که پویش «نذر خون» را طراحی و اجرا می‌کند و این پویش در استان یزد که به عنوان حسینیه ایران شناخته می‌شود، نیز امسال از تاسوعا تا اربعین حسینی برگزار و از داوطلبان اهدای خون دعوت به عمل می‌آید تا با حضور در مراکز انتقال خون علاوه بر شرکت در این پویش ارادت خود را به حضرت امام حسین(ع) نشان دهند.

وی با اشاره به کاهش اهدای خون به علت شیوع کرونا گفت: با توجه به کاهش اهدای خون در ماه‌های اخیر به علت شیوع ویروس کرونا و نشر کلید واژه نذر در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی فرصت مغتنمی ایجاد شده است تا داوطلبان اهدای خون بیش از پیش به اهمیت حضور در مراکز انتقال خون در این روزها و کمک به افزایش ذخایر خون در ماه‌های محرم و صفر امسال پی برده و نذر خون را همچون نذر ماسک و نذر مواد ضدعفونی کننده و ... در اولویت قرار دهند.

تقوائی از اهداکنندگان خواست با هدف مدیریت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع داوطلبان در زمان‌های مختلف در سامانه نوبت دهی اهدای خون که در وب سایت این اداره کل بارگزاری شده است، ثبت نام و زمان دلخواه خود را برای اهدای خون یا پلاسما مشخص کنند.

وی پلاسما درمانی را بر اساس نتایج مقالات داخلی و خارجی موفق برشمرد و بار دیگر از بهبود یافتگان کووید19 خواست به شکرانه بازیابی سلامتی شان با اهدای پلاسما به پویش شکرانه سلامت بپیوندند.

انتهای پیام
captcha