تأمین ‌عدالت؛ هدف مشترک شوراها و قوه قضائیه
کد خبر: 3917243
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

تأمین ‌عدالت؛ هدف مشترک شوراها و قوه قضائیه

رئیس شورای اسلامی استان یزد تأمین قسط و عدالت را از اهداف مشترک قوه قضائیه و شوراهای اسلامی در قانون اساسی دانست.

تامین ‌عدالت از اهداف مشترک شوراها و قوه قضاییه در قانون اساسی استبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمحمود میرابوالقاسمی، رئیس شورای اسلامی استان یزد، 27 مردادماه در دیدار غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه تعامل بین دادگستری و شوراها می‌تواند منجر به احقاق حقوق مردم شود، اظهار کرد: تأمین قسط و عدالت از اهداف مشترک قوه قضاییه و شوراها در قانون اساسی است.

میرابوالقاسمی ادامه داد: تعامل موجود بین دادگستری و شوراها می‌تواند منجر به احقاق حقوق عامه مردم و ایجاد عدالت در جامعه شود.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها همچنین به حضور رئیس قوه قضاییه در سی و چهارمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اشاره و بیان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در اجلاس شورای عالی استان‌ها به درستی شوراهای اسلامی شهر و روستا ‌را همکاران دستگاه قضایی معرفی کرد.

وی افزود: رئیس قوه‌ قضاییه شهر سالم را مبتنی بر معنویت، اخلاق، عدالت و عقلانیت عنوان کرد و از شوراهای اسلامی خواست مانع تضییع حقوق مردم شوند.

رئیس شورای اسلامی استان پاسداری از حقوق مردم را از وظایف اصلی شوراها دانست و بیان کرد: ‌شوراها و دستگاه قضا نمایندگان مردم در اجرای عدالت هستند و باید بیشتر از گذشته با هم تعامل داشته باشند.

میرابوالقاسمی تصریح کرد: اگر لایحه مدیریت ‌یکپارچه شهری تحقق پیدا کند، ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها اصلاح و از تخلفات ساختمانی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha