خاطرات شفاهی اسرا گردآوری شود
کد خبر: 3917259
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

خاطرات شفاهی اسرا گردآوری شود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر لزوم ثبت خاطرات شفاهی آزادگان افزود: برای آنکه به عمق رنج اسرا پی ببریم باید خاطرات آزادگان سرافراز مکتوب شود.

خاطرات شفاهی اسرا گردآوری شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، شامگاه دوشنبه ۲۷ مرداد، در دیدار با آزادگان استان لرستان با تاکید بر لزوم ثبت خاطرات شفاهی آزادگان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: برای آنکه به عمق درد و رنج اسارت پی ببریم باید خاطرات آزادگان سرافراز در زندان‌های بعثی ثبت و گردآوری شود.

وی حضور در جمع آزادگان را‌ یک سعادت بزرگ دانست و با تاکید بر این‌که از نمی‌توانیم جلسات متعددی با آزادگان سرافرازمان داشته باشیم، حقیقتا ضرر بزرگی متوجه مدیران و مسئولین است، تصریح کرد: اسرا الماس‌های گرانبهایی هستند که ارزش و منزلت آنان برای همیشه محفوط است و روز به روز افزون‌تر می‌شود.

بازخوانی رنج اسرا با زبان هنر

شاهرخی با اشاره به داستان‌های اسارت و محتواهایی که براساس این روایات نوشته یا ساخته شده، یادآور شد: آشنایی و معرفت با آنچه که در این اسارت رخ داده است چیزی نیست که بتوان به آسانی به عمق آن پی برد این در حالی است که هنرمندان با کمک هنر فاخر، این دریای بیکران مقاومت و ایثار را بر همگان عیان کنند و رنج اسارت با زبان هنر به جامعه القا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به خباثت نظام سلطه و آمریکا، خاطرنشان کرد: جبهه حق علیه باطل هنوز پا برجاست و این مبارزه هنوز ادامه دارد و با یاری خداوند این مقاومت نیز همچون مقاومت ۸ ساله دفاع مقدس، به پیروزی منتهی خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مسئولین و خیرین در ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج و مسکن جوانان، افزود: نقش مسئولین و خیرینی که امروزه در راستای حل مشکل جوانان و معیشت مردم قدم برمی‌دارند همانند مبارزه آزادگان در زمان اسارت است کمااینکه اگر کسی در داخل، جبهه ایران را به‌وسیله احتکار، رانت خواری، گرانفروشی، اشرافی‌گری، جاسوسی و ایجاد فساد در عرصه های مختلف، تضعیف کند به شکلی که امید در دل‌ها کم و به یاس بدل شود، مثل همان کسی است که در اردوگاه دشمن با صدام همکاری می‌کرد.

شاهرخی افزود: نباید فراموش کنیم که رنج‌ها و سختی‌هایی که خانواده‌های این اسرا و آزادگان در آن سالیان متحمل شده‌اند، کمتر از رنج و سختی‌هایی که آزادگان به جان کشیدند، نیست.

انتهای پیام
captcha