برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در امامزادگان یزد
کد خبر: 3917440
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در امامزادگان یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بیش از 38 امامزاده و بقعه متبرکه این استان خبر داد.

سوگواره «بصیرت عاشورایی» در یزد برگزار می‌شودحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» اظهار کرد: این طرح با اجرای برنامه‌های متنوع در بیش از 38 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت تدابیر بهداشتی، انتظامی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و موثر در فضای مجازی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نقشه راه ما است، بیان کرد: لازم است وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی حفظ شود.

وی با اشاره به نقش بقاع متبرکه در ترویج شعائر مذهبی و معارف عاشورایی مکتب امام حسین (ع) بیان کرد: هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده است، امامزادگان به نوعی محل برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با اشاره به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم‌ مذهبی در فضای باز اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آیین‌ها در زمان کوتاه، پرمحتوا، کم‌جمعیت و بدون پذیرایی برگزار می‌شود، گفت: در مناطق قرمز کاروان‌های عزاداری و تعزیه‌خوانی بدون ازدحام و تجمع انجام می‌شود، ضمن اینکه برنامه‌های بقاع متبرکه از طریق فضای مجازی با عناوین مختلف از قبیل پویش هر خانه یک حسینیه و و هر منزل یک بیرق امام حسین (ع) و شبکه‌های استانی پخش خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به طراحی برنامه برای حضور فعال در فضای مجازی در ایام محرم افزود: 35 مبلغ و روحانی برای تبلیغ در این ایام به بقاع متبرکه، روستاهای محروم و کم برخوردار اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی تنها به عزاداری منحصر نیست اضافه کرد: این طرح بخش‌های مختلفی از جمله سیاه‌پوش کردن معابر و بقاع متبرکه، محافل قرآنی، روضه‌های خانگی، توزیع نان صلواتی، تهیه و توزیع غذای گرم برای مراکز درمانی، ضبط و پخش برنامه‌ مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: در شرایطی که عزاداری در همه مناطق امکان پذیر نیست، تمرکز خدام و هیئت امنای بقاع متبرکه، عزاداران و خیران در مناطق پرخطر از نظر شیوع کرونا به سمت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی معطوف شده، این بسته‌ها از محل موقوفات و مشارکت مردم تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha