هیئات «مسجدجامع» و «کشکنو» زمینه آزادی 7 محکوم مالی را فراهم کردند
کد خبر: 3917643
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

هیئات «مسجدجامع» و «کشکنو» زمینه آزادی 7 محکوم مالی را فراهم کردند

هیئات عزاداران حسینی «مسجد جامع کبیر» با پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال و «کشکنو» یزد با پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال به طرح هر هیئت، آزادی یک زندانی پیوستند.

هیئات «مسجدجامع» و «کشکنو» زمینه آزادی 7 محکوم مالی را فراهم کردندبه گزارش ایکنا از یزد، هیئات عزاداران حسینی «مسجد جامع کبیر» با پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال و «کشکنو» یزد با پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال به طرح هر هیئت، آزادی یک زندانی پیوستند.

اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: هیئت عزاداران حسینی مسجد جامع کبیر یزد با اهدای مبلغ ۲۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان یزد زمینه آزادی ۲ محکوم مالی را به صورت مشارکتی به ستاد دیه استان یزد فراهم کردند.

وی ادامه داد: همچنین هیئت کشکنو یزد با مراجعه به ستاد دیه استان یزد، آمادگی خود را جهت اختصاص هزینه‌های عزاداری امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اعلام کرد و تا امروز طی آیینی با حضور پیر غلامان، مداحان و اعضای هییت امناء این هیئت مبلغ ۵۰۰میلیون ریال را به ستاد دیه استان کمک و زمینه آزادی ۵ محکوم مالی را از زندان‌های استان فراهم کردند.

وی بیان کرد: این طرح به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، اداره کل زندان‌های استان و خانه صلح و اندیشه یزد برگزار می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» با هدف آزادی مددجویان جرائم غیرعمد در ماه محرم در این استان، هدف از اجرای این طرح را تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و آموزش و فرهنگسازی به منظور پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها بیان کرد و یادآور شد: امید بر آن است تا هیئات عزاداری استان در کنار عزاداری پر شور خود، دستگیر زندانیان جرائم غیر عمد نیز باشند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود .

انتهای پیام
captcha