۷۲ آشپزخانه «اطعام حسینی» در یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 3918795
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

۷۲ آشپزخانه «اطعام حسینی» در یزد راه‌اندازی شد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد از راه‌اندازی ۷۲ آشپزخانه «اطعام حسینی» به یاد ۷۲ شهید کربلا در راستای طبخ غذای گرم و توزیع بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

۷۲ آشپزخانه «اطعام حسینی» در یزد راه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد 3 شهریورماه در مراسم افتتاح آشپزخانه اطعام حسینی در منطقه دو یزد اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم ۷۲ آشپزخانه «اطعام حسینی» به یاد ۷۲ شهید کربلا توسط کمیته امداد در سطح استان یزد برای طبخ غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد راه‌اندازی و افتتاح شد.

وی پیرامون اجرای رزمایش ایران همدل، اطعام حسینی در استان یزد بیان کرد: با توجه به تجربیات حاصل از برگزاری و اجرای غرورآفرین ایران همدل، اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان، امید است در تداوم این حرکت خداپسندانه با مشارکت مردم نوع‌دوست استان یزد بار دیگر نمایشی از وحدت، همبستگی و ولایت مداری در پاسداشت خون سیدالشهدا و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را در قالب طرح اطعام حسینی شاهد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: در این مرحله از رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان همچنان نیازمند حمایت و همکاری مراکز نیکوکاری، ادارات، خیران حقیقی و حقوقی، مؤسسات، خیریه‌ها، هیئت‌های مذهبی، مراکز فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفان، نیروهای جهادی و بسیجی برای اجرای بهتر و باشکوه‌تر اطعام حسینی در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: این نهاد در اجرای این طرح توجه ویژه‌ای به حفظ کرامت و تکریم مددجویان و نیازمندان دارد و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در طبخ و توزیع غذا و بسته‌های معیشتی را مدنظر دارد.

شجاعان تصریح کرد: کمک‌های دریافت شده و غذاهای طبخ شده در سطح استان به‌صورت روزانه و با اولویت مناطق محروم توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ و همچنین گزینه‌های اطعام حسینی در بخش‌های نیکوکاری اپلیکیشن‌های بانکی برای دریافت نذورات نقدی مردم نیک‌اندیش استان یزد طراحی‌ شده است. همچنین سامانه چهاررقمی ۱۸۱۱ کمیته امداد استان یزد نیز برای راهنمایی و پاسخگویی به نیکوکاران جهت اهدای وجوهات نقدی و نحوه تحویل اطعام گرم و بسته‌های معیشتی در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام
captcha