اطعام حسینی نیازمندان در فارس / 2 میلیون پرس غذای گرم توزیع می‌شود
کد خبر: 3918867
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

اطعام حسینی نیازمندان در فارس / 2 میلیون پرس غذای گرم توزیع می‌شود

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از توزیع 2 میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان در قالب اجرای طرح «اطعام حسینی» در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس عصر دیروز، 3 شهریورماه در مراسم آغاز به كار آشپزخانه طرح «اطعام حسینی» كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: یكی از فعالیت‌های مرحله دوم رزمایش كمك‌های مؤمناه اجرای دو طرح «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» است.

وی افزود: به‌منظور اجرای طرح «اطعام حسینی» 112 آشپزخانه در سطح استان راه‌اندازی شده است و به‌یاری خدا طی این ایام 2 میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع می‌شود.

بذرافشان با یادآوری اینكه در مرحله اول رزمایش كمك‌های مؤمنانه بیش از یك میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد، از مردم جهت مشاركت در این طرح دعوت كرد و گفت: 57 اداره كمیته امداد و 270 مركز نیكوكاری آماده دریافت كمك‌های غیرنقدی مردم در این راستا و همچنین شماره كارت 6037991899709376 برای دریافت کمک‌های نقدی در نظر گرفته شده است.

مدیركل كمیته امداد فارس با بیان اینكه تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در این آشپزخانه‌ها اجرا می‌شود، گفت: البته امكان افزایش تعداد آشپزخانه‌ها وجود دارد ضمن اینكه تعدادی بقاع متبركه، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز اعلام آمادگی كرده‌اند تا با رعایت مسائل بهداشتی، اماكن تحت اختیار خود را به‌عنوان آشپزخانه در اختیار ما قرار دهند.

وی با تصریح اینكه این 2 میلیون پرس غذای گرم میان حداقل 600 هزار خانوار توزیع می‌شود، گفت: تاكنون 156 هزار پرس غذا در قالب اجرای این طرح توزیع شده است.

بذرافشان ارزش ریالی غذاهای توزیع در قالب اجرای این طرح را 27 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام كرد و گفت: طرح «احسان حسینی» نیز به‌منظور تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان اجرا می‌شود كه هم‌اكنون 119 پایگاه برای آن در سطح استان راه‌اندازی شده است.

مدیركل كمیته امداد فارس از توزیع 22 هزار بسته معیشتی به ارزش 35 میلیارد و 600 میلیون تومان تاكنون در قالب اجرای این طرح در سطح استان خبر داد و گفت:‌ به‌طور كلی تاكنون 80 میلیارد و 450 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی در این دو طرح جمع‌آوری شده است كه از این مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال کمک نقدی و 78 میلیارد و 750 میلیون ریال به صورت کالایی بوده است.

انتهای پیام
captcha