کاروان «رهروان قاسم» در یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 3919091
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

کاروان «رهروان قاسم» در یزد راه‌اندازی شد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه سوگواره احلی من‌العسل امسال به شکلی متفاوت برگزار می‌شود، از راه‌اندازی کاروان «رهروان قاسم» خبر داد.

کاروان «رهروان قاسم» در یزد راه‌اندازی شدسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه سوگواره احلی من‌العسل امسال به شکلی متفاوت برگزار می‌شود از راه‌اندازی کاروان رهروان قاسم خبر داد و اظهار کرد: گروهی متشکل از دانش‌آموزانی که در زمینه‌های مداحی، سرود و ... فعالیت دارند به شکل کاروانی در مناطق پرجمعیت و مسیرهای از پیش تعیین شده با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: به این مناسبت پویش «احلی من‌العسل» در این استان راه‌اندازی شده که دانش‌آموزان از عزاداری در خانه به شکل‌های مختلف مداحی، نماهنگ و کلیپ، پوستر و ... فیلم یا عکس گرفته و برای ما ارسال می‌کنند و در نهایت به 313 نفر جوایزی اهدا خواهد شد.

غفاریان افزود: همچنین برنامه «نوجوانان عاشورایی» با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد با دعوت از سخنرانان مطرح و همچنین مداحی نخبه‌های دانش‌آموزی به صورت زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد و برنامه‌ای با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدرسه علمیه مصلا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به مدت دو شب برگزار شد .

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه برنامه کاروان رهروان قاسم به مدت سه شب اجرایی خواهد شد گفت: این برنامه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، نیروی انتظامی، سازمان دانش آموزی، معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار و درصدد هستیم در ایام 13 محرم نیز اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha