سنگ تمام هیئت‌های مذهبی یزد در روزهای آغازین محرم
کد خبر: 3919095
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

سنگ تمام هیئت‌های مذهبی یزد در روزهای آغازین محرم

مدیر ستاد دیه استان یزد با اشاره به پیوستن هیئات عزدارای به طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی»، اظهار کرد: تاکنون این طرح با استقبال هیئت‌های مذهبی استان مواجه شده است.

سنگ تمام هیئت‌های مذهبی یزد در دهه اول محرماسلام افشون، مدیر ستاد دیه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به پیوستن هیئات عزدارای به طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» اظهار کرد: تاکنون این طرح با استقبال هیئت‌های مذهبی استان مواجه بوده است.

وی با اشاره به کمک یک میلیارد و 500 میلیونی هیئت باغ گندم یزد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: هیئت عزادارن حسینی فدائیان ابوالفضل «باغ گندم» یزد با اهدای مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به پویش هر هیئت آزادی یک زندانی پیوست.

افشون ادامه داد: در این آیین که در حسینیه باغ گندم یزد برگزار شد، دره‌زرشکی، پیرغلام و سردسته این هیئت گفت: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم عزاداری به شیوه سنتی هر ساله نبوده و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا در کنار سوگواری خود برای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بخشی از هزینه‌های هیئت را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهیم.

وی همچنین از کمک هیئت عزادارن حسینی کوی «جنت آباد» یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: هیئت عزادارن حسینی محله «جنت‌آباد» یزد نیز با اهدای مبلغ ۶۰ میلیون ریال به پویش هر هیئت آزادی یک زندانی پیوست.

مدیر ستاد دیه استان یزد در ادامه با اشاره به اختصاص هزینه پذیرایی ظهر عاشورا به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: همچنین نیکوکار یزدی با حضور در ستاد دیه استان یزد با اهدا مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال هزینه طبخ ناهار ظهر عاشورا را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد. این نیکوکار یزدی که اصرار داشت نام و تصویرش فاش نشود هدف از این اقدام خداپسندانه را ترویج فرهنگ حسینی و کمک به آزادی زندانیانی بیان کرد که به دلایل غیر عمد و تنها به دلیل بدهی مالی در زندان‌ها به سر می‌برند.

یادآور می‌شود طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» طرحی از سوی ستاد دیه استان است که با هدف ازادی زندانیان جرائم غیر عمد و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، اداره کل زندان‌های استان و خانه صلح و اندیشه یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha