۴۰۰۰ نفر در استان اصفهان خون اهدا کردند
کد خبر: 3920077
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
از ابتدای محرم؛

۴۰۰۰ نفر در استان اصفهان خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: بیش از چهار هزار نفر در این استان از ابتدای ماه محرم تاکنون موفق به اهدای خون شدند.

بیش از چهار هزار نفر در استان اصفهان خون اهدا کردند

مجید زینلی، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم تاکنون، بیش از پنج هزار و 400 نفر برای نذر خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، 4400 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: افرادی که موفق به اهدای خون نشدند، عمدتا به دلیل داشتن عمل جراحی، غلظت خون و فشار خون بالا یا پایین بوده است، یعنی شرایط اهدای خون را نداشته‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت ذخیره خون در استان بحرانی نیست، ولی فقط برای چهار روز ذخیره داریم، در صورتی که همواره باید ذخیره هفت روزه داشته باشیم. با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های خونی یک بافت زنده بوده و مدت زمان نگه‌داری آنها محدود است، روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز داریم، به همین دلیل اهداکنندگانی که نذر خون دارند، می‌توانند به صورت مستمر و تدریجی تا پایان ماه صفر نذر خود را ادا کنند.

زینلی در خصوص اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان کرونا در استان، گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا همچنان در حال شیوع و گسترش است و درخواست برای پلاسما روز به روز افزایش پیدا می‌کند و اهداکنندگان پلاسما افراد محدودی را شامل می‌شود، از بهبودیافتگان کرونا درخواست می‌کنیم به شکرانه سلامتی بازیافته خود، در این امر خداپسندانه مشارکت کرده و پلاسما اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha