افزایش 21 درصدی اهدای خون بانوان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 3920307
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

افزایش 21 درصدی اهدای خون بانوان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

اهدای خون بانوان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزایش 21 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته داشته است.

افزایش 21 درصدی اهدای خون بانوان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینیبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون خراسان رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در مجموع تعداد 2190 نفر به پایگاه  فعال اهدای خون استان مراجعه کرده که از این میان تعداد 1708 نفر موفق به اهدای خون شدند.

بنابراین گزارش در این دو روز  نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد داوطلبان 24 درصد و تعداد اهداکنندگان خون 20 درصد کاهش داشته است. در سال جاری در مقایسه با سال قبل، دو پایگاه اهدای خون مشهد مقدس که شامل پایگاه اهدای خون ثامن در جوار حرم مطهر رضوی و پایگاه مستقر در مرکز رفاهی دانشگاه علوم پزشکی که در دو نوبت صبح و عصرفعال بوده‌اند.

در مجموع دو روز این ایام،  21  درصد از اهداکنندگان خون را بانوان شامل شده‌اند که نسبت به سال گذشته  با رشد 21 درصدی همراه بوده است . 852 نفر از اهداکنندگان خون این ایام را اهداکنندگان مستمر تشکیل داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش20 درصدی داشته است .

بر اساس تاکیدات سازمان انتقال خون خراسان رضوی با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فرآورده‌های خونی ، نیاز همیشگی به فرآورده‌های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا ( ع ) اهدای خون را منوط به مناسبت‌های مختلف مذهبی، ملی و شرایط خاص ننمایند و با مراجعه منظم  به پایگاه ها  در همه ایام سال ، مجموعه عام المنفعه انتقال خون را در مدیریت بهینه منابع محدود موجود و نیز تامین مطلوب ذخایر خونی بیش از پیش یاری رسانند،  ضمن اینکه اهدای خون برای بانوان واجد شرایط هیچ ضرر و زیانی ندارد.

انتهای پیام
captcha