سنگ‌تمام یزدی‌ها در آزادی زندانیان / کمک ۱ میلیاردی خیران دارالعباده
کد خبر: 3920586
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

سنگ‌تمام یزدی‌ها در آزادی زندانیان / کمک ۱ میلیاردی خیران دارالعباده

مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد از کمک یک میلیارد تومانی هیئت‌ها، خیران و مردم استان یزد در ماه محرم در قالب طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» خبر داد.

سنگ تمام اهالی حسینیه ایران ، کمک ۱ میلیارد تومانی هیئت ها ، خیرین و مردم دارالعباده به ستاد دیه استانبه گزارش ایکنا از یزد، رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌های استان و نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد، امروز، 12 شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» در ماه محرم امسال از سوی ستاد دیه استان اجرا شد که تاکنون هیئت‌های عزاداری، خیران یزدی طی اقدامی ارزشمند در دهه اول محرم ۱۰ میلیارد ریال به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان کمک کردند.

وی ضمن تقدیر از همکاری شورای هیئت‌های مذهبی استان در اجرای این طرح افزود: در اجرای این طرح هیئت‌هایی از جمله هیئت باغ گندم، مسجد جامع کبیر، خویدک، چهارده معصوم بنستان، جنت‌آباد، جوادالائمه، پیر و برج، جان نثاران اسلامیه و انصار ولایت در مجموع مبلغ 408 میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کرده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه از اختصاص مبلغ ۲۹۴ میلیون تومان از محل هزینه‌هایی از جمله طبخ غذا، نذورات، برپایی موکب‌ها، چای و قند و پذیرایی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: در سال جاری بسیاری از افراد هیئتی در یزد با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نذورات خود را که در سال‌های گذشته در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) به پذیرایی از عزاداران اختصاص می‌دادند، صرف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کردند.

وی با اشاره به قدمت مراسم‌های روضه‌خوانی در خانه‌های سنتی استان از دیرباز تاکنون گفت: در استان یزد از روزگار قدیم تاکنون در ایام محرم مراسم‌های روضه‌خوانی در منازل قدیمی و سنتی برگزار که قدمت بعضی از این روضه‌خوانی‌ها به بیش از ۲۰۰ سال می‌رسد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای صیانت از جان عزاداران حسینی هزینه این مجالس در مجموع مبلغ ۱۴۳ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و صدا و سیمای مرکز استان گفت: با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با نصب بنر و پلاکارد در نقاط مختلف شهر و پخش تبلیغ‌های ستاد دیه و تیزرهای ساخته شده توسط صدا وسیما مرکز استان و اعلام شماره حساب‌های ستاد دیه استان مردم و نیکوکاران در مجموع مبلغ ۱۵۵ میلیون تومان را به این ستاد اهدا کردند.

وی از همراهی اعضاء موسسه مردم نهاد خانه صلح و اندیشه استان یزد تقدیر و تشکر کرد و گفت: در ایام محرم جوانان و اعضاء این موسسه مردم نهاد و هنرمند مطرح استان مهدی صفوی‌زاده، همت کرده و در تمام فضای مجازی و صفحات پر بازدید استان اقدام به تبلیغ، اعلام شماره حساب‌ها، پخش تیزر و کلیپ‌ها و درج خبرهای این ستاد کرده و یاری‌گر این ستاد بودند.

ذوالفعلی‌نژاد ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی کارکنان ستاد دیه استان یزد که حتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در ستاد دیه حاضر و نسبت به اخذ کمک‌های مردمی اقدام کردند گفت: با سعی و تلاش کارکنان و کمیته صلح و سازش این ستاد با اختصاص این مبلغ زمینه آزادی ۳۰ محکوم مالی از زندان‌های استان و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم خواهد شد.

یادآور می‌شود طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» تا اربعین حسینی اجرا و خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را به ستاد دیه استان یزد اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha