ضرورت تقویت بسترهای اشتغال در دهکده اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3922272
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

ضرورت تقویت بسترهای اشتغال در دهکده اقتصاد مقاومتی

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی از راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این دهکده ضمن تقویت بسترهای ایجاد اشتغال در منطقه به دنبال افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های نهفته با اتکا به علوم جدید و دانش‌های نوین است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، امید محترمی، رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی، ظهر امروز، 21 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: حرکت بر محور کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از اساسی‌ترین بسترهای تحقق اقتصادمقاومتی محسوب می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های بسیار گسترده این بخش در سطح استان ضرورت تقویت بیش از پیش این موضوع امری اجتناب ناپذیر است.  

وی ضرورت پرداختن به مقوله آموزش و توانمندسازی در راستای تحقق اقتصادمقاومتی را متذکر و اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی استان در راستای تحقق جهش تولید و تحقق اقتصادمقاومتی ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی ساوه با پایه آموزش، توانمندسازی و ایجاد اشتغال را در دستور کار قرار داده است.  

محترمی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی مردم پایه و در خدمت آنان انجام وظیفه کرده و یکی از مهمترین سنگرهای خدمت رسانی در عرصه‌های گوناگون محرومیت‌زدایی است. این نهاد در هر برهه از زمان بر اساس مقتضیات کشور و نیز مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه‌های سازندگی و رفع بحران وارد میدان شده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه طرح‌های نوین و کاربردی در حوزه اشتغالزایی در دستور کار بسیج سازندگی قراردارد، ادامه داد: این مجموعه با به کارگیری کارشناسان خبره و مطالعات صورت گرفته ریشه اصلی معضلات اشتغال و تولید استان را شناسایی و برای هر یک از آنها راه حل‌هایی تعریف کرده است.

به‌گفته محترمی بسیج سازندگی از سال 93به بعد و بر اساس فرامین رهبرمعظم انقلاب و سیاست‌های اقتصادمقاومتی به طور جدی وارد میدان خدمت‌رسانی شده است و با اعطای بیش از 70میلیارد تومان تسهیلات مستقیم، آموزش و توانمندسازی بیش از 50هزار نفر، تشکیل 520 صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا توانسته است بیش از 4500کارگاه تولیدی، خانگی و صنایع تبدیلی را با ایجاد فرصت اشتغال برای 9500 نفر در سطح استان عملیاتی کند.

وی ادامه داد: با بررسی و آمایش صورت گرفته بیش از 70درصد این مشاغل همچنان پایدار هستند و همه این اقدامات گام‌هایی استوار در مسیر ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی و نهضت جهش تولید است. بسیاری از مسئولان و کارشناسان استانی بر این باورند که بخش قابل توجهی از بهبود فضای کسب و کار، افزایش میزان حضور جوانان در میدان کار و تولید و همچنین معرفی الگوهای موفق اقتصادی توسط  این سازمان ایجاد شده است.

محترمی نتیجه مطالعات باعث شده که سهگروه اقدامات از جمله اقدامات تقنینی، تبیینی و ترویجی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حمایتی، گروه‌های جهادی تخصصی و اقشار بسیج برای هر یک از گروه‌ها برنامه کاربردی دارد.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان مرکزی در چهلمین سالگرد با شکوه و مقتدرانه دفاع مقدس و با تأسی از روحیه جهاد و از خودگذشتگی که در جای جای فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس جلوه عملیاتی دارد به دنبال ایجاد 6 دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های ساوه، اراک، محلات، شازند، دلیجان و خنداب با رویکرد ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد جویای کار است. این دهکده ضمن تقویت بسترهای ایجاد اشتغال در منطقه به دنبال افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های نهفته با اتکا به علوم جدید و دانش‌های نوین است.

 محترمی گفت: سالیانه در بسیج سازندگی بیش از 10هزار نفر در قالب آموزش‌های مختلف این سازمان در سراسر استان حضور پیدا کرده و از تسهیلات اهدایی بهره می‌برند. از این رو جهت تقویت آموزش‌های صورت گرفته و حضور متقاضیان در بستر کاملا واقعی و عملی این دهکده اقتصادمقاومتی در عرصه‌های 14گانه واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی بنا نهاده شده است.

انتهای پیام
captcha