برگزاری مسابقات قرآن وزارت نیرو در خراسان
کد خبر: 3922408
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

برگزاری مسابقات قرآن وزارت نیرو در خراسان

مسابقات قرآن وزارت نیرو ویژه کارکنان و همسران آنان، در صنعت آب و برق خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی در ۶ رشته برگزار شد.

برگزاری سيزدهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو در خراسانمهدی مرزبانی، دبیر امور فرهنگی و دینی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در خراسان‌رضوی و مسئول اجرایی مسابقات قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، این مسابقات به‌صورت غیر‌حضوری و از طریق فضای‌ مجازی، به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان و با حضور مدیرعامل این شرکت نوزدهم شهریورماه سال جاری افتتاح شد.

وی ادامه داد: قرآن کتابی برای هدایت انسان‌هاست و برای رستگاری در این دنیا و آخرت باید به قرآن به‌عنوان کتاب انسان‌ساز بنگریم و برای رفع مشکلات روحی و آشفتگی‌هایی که امروزه گریبان‌گیر جامعه شده است، به قرآن پناه ببریم. نسل جوان امروزی با چالش‌های بسیاری مواجه است و باید بیشتر با قرآن مانوس شوند.

مرزبانی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات قرآن، حفظ آیات کاربردی قرآن کریم است، بیان کرد: برای شرکت‌کنندگان در رشته تحقیق موضوعی هفت موضوع تعیین شده که شرکت‌کنندگان باید یک موضوع را انتخاب و مطالعات خود را درباره آن ارائه کنند.

دبیر امور فرهنگی و دینی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در خراسان‌رضوی درخصوص داوری این مسابقات، گفت: تعداد شرکت‌‎کنندگان این مسابقه قرآنی ۴۰۵ نفر است که طی دو روز گذشته به رقابت پرداختند و این مسابقات توسط چهار داور کشوری از سازمان تبلیغات داوری شد.

مرزبانی اضافه کرد: در پایان مسابقات ۱۲ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده انتخاب و راهی مرحله کشوری خواهند شد.

انتهای پیام
captcha