حمایت 10 هزار نیکوکار یزدی از ایتام و محسنین
کد خبر: 3922757
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴

حمایت 10 هزار نیکوکار یزدی از ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه 1500 یتیم و 2500 کودک تحت پوشش طرح «محسنین» قرار دارند، از حمایت 10 هزار نیکوکار استان از ایتام و محسنین خبر داد.

حمایت 10 هزار نیکوکار یزدی از ایتام و محسنینبه گزارش ایکنا از یزد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد 23 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 25 هزار خانوار با جمعیت 50 هزار نفر تحت پوشش این نهاد هستند که این آمار قبل از شیوع بیماری کرونا 15 هزار خانوار بود.

وی ادامه داد: هم اکنون 4 هزار دانش‌آموز و 500 دانشجو از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند افزود: تا سال گذشته عمده مایحتاج‌های حداقلی برای تحصیل کیف، کفش، پوشاک و مقداری لوازم‌التحریر بود ولی اکنون با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، هزینه تهیه گوشی‌های هوشمند به نیازهای قبلی اضافه شده که برای برخی از افراد دست نیافتنی است.

شجاعان افزود: در حال حاضر 15 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان از امکان گوشی هوشمند محروم هستند که امیداوریم با مشارکت خیران و اجرای طرح «شور عاطفه‌ها»، حداقل‌های ضروری این قشر برای شروع سال تحصیلی آنها نیز فراهم شود.

شجاعان با اشاره به اینکه 1500 یتیم و 2500 کودک تحت پوشش طرح «محسنین» قرار دارند، از حمایت 10 هزار نیکوکار استان از ایتام و محسنین خبر داد و گفت: در فرزند محسنین به هر دلیلی پدر همراه خانواده نیست و گاهی وضعیت آنها بدتر از یتیمان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد بیان کرد: سرانه حمایتی از این قشر ماهانه 350 هزارتومان است که برای هر یتیم و حامی شناسه‌ای در نظر گرفته شده که ارتباط مستقیم مالی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد که توجه مردم و مشارکت آنها در کمک به نیازمندان در شرایط بحران دو برابر می‌شود گفت: میزان صدقه در استان یزد در شش ماهه اول سال گذشته 2.5 میلیارد تومان بوده در حالی که این رقم در سال جاری به 5 میلیارد تومان رسیده است.

شجاعان اظهار کرد: میزان زکات نیز در شش ماهه اول سال گذشته 3.5 میلیارد تومان بوده که این میزان در سال جاری به 7 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام
captcha