افزایش سه برابری پرداخت زکات در استان یزد
کد خبر: 3923118
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

افزایش سه برابری پرداخت زکات در استان یزد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی در سال جاری ۱۴ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند که این رقم افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

افزایش سه برابری پرداخت زکات در استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه ۶۴۴ عامل و مبلغ زکات برای ترویج و تبلیغ این فریضه الهی و همچنین دریافت زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند اظهار کرد: نیکوکاران یزدی در سال جاری ۱۴ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته نیکوکاران یزدی با پرداخت ۲۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات واجب و مستحب موفق شدند رتبه سوم کشوری را در پرداخت زکات به خود اختصاص دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد یادآور شد: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

شجاعان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراخوانی مجدد طرح «هر کارمند، حامی فرزند معنوی» با شعار هیچ فرزندی در سراسر ایران اسلامی از ایتام و محسنین بدون حامی نباشد گفت: در تداوم اجرای طرح پر خیر و برکت «هر کارمند، حامی فرزند معنوی» دبیرخانه این طرح در محل استانداری یزد تشکیل شد.

وی افزود: این طرح از کارهای مهم و ماندگار در مسیر خدمت‌رسانی به نیازمندان به‌ویژه ایتام تحت حمایت کمیته امداد و فرزندان نیازمند (محسنین) است که امید است با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های استانی به سرانجام و نتیجه برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: این طرح از طریق هماهنگی و تعامل با سازمان‌ها و ادارات و استفاده از ظرفیت بالقوه کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت مادی و معنوی از فرزندان نیازمند و یتیم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه این طرح با مسئولیت معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد تشکیل‌ شده است تصریح کرد: ایجاد دبیرخانه متناظر در تمام فرمانداری‌ها مورد انتظار است، بیش از ۴۰ هزار کارمند در استان یزد مشغول خدمت هستند و امیدواریم تمامی آنان در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

شجاعان با اشاره به اینکه ادارات کمیته امداد در سراسر استان و همچنین دبیرخانه این طرح در استانداری آماده پاسخگویی به دستگاه‌های اجرایی برای شرکت در این طرح خداپسندانه هستند، یادآور شد: بیش از ۴۰۰۰ نفر از ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم از حمایت نیکوکاران یزدی از حمایت حامیان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های موفق این نهاد است، مردم خداجوی استان می‌توانند یتیم و یا فرزند نیازمند (محسنین) موردنظر خود را انتخاب کرده و ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان به آن‌ها کمک کنند. همچنین سامانه اکرام نیز ساده‌ترین روش برای حمایت و کمک به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت این نهاد به‌صورت غیرحضوری و آنی است و نیکوکاران یزدی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir حمایت ایتام و فرزندان نیازمند موردنظر خود را بر عهده گیرند. سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) ۰۹۶۸۸۷، کد دستوری#۰۳۵*۸۸۷۷*تلفن همراه، بخش‌های نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه همچون سنا و سکه، درگاه‌های اینترنتی emdad.ir و mohsenin.ir برای سهولت در دریافت کمک‌های مردمی در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام
captcha