ترميم مصحف قرآن‌های مسجد از سوی نوجوانان یزدی + عکس
کد خبر: 3923138
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

ترميم مصحف قرآن‌های مسجد از سوی نوجوانان یزدی + عکس

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) یزد با اشاره به اجرای طرح «خادمیار مسجد» از صحافی و ترميم مصحف قرآن‌های مسجد به همت نوجوانان مسجدی خبر داد.

ترميم قرآن‌های مسجد از سوی نوجوانان یزدی + عکسابوالفضل کرمانی‌نسب، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به صحافی و ترميم قرآن‌های مسجد از سوی خادمیاران مسجد اظهار کرد: اعضای کانون پس از شرکت در کارگاه صحافی و آموزش‌های لازم نسبت به صحافی قرآن، اقدام  می‌کنند .

کرمانی‌نسب افزود: این کارگاه در مسجد صاحب‌الزمان برگزار و روزانه حدود ۳۰ عدد کتاب قرآن را صحافی می‌کنند.

وی همچنین از ترميم مهرهای جِرم‌گرفته و بازسازی مجدد مهرهای نماز از سوی نوجوانان کانون خبر داد و گفت: در راستای طرح خادميار مسجد، نوجوانان کانون حضرت صاحب الزمان به ياری خادم مسجد و با مشاهده تخريب و کهنه شدن مهرهای نمازگزاران در حرکتی ابتکاری دست به بازسازی مهرهای نماز زدند که تمام مراحل از جمله خرد کردن، خمير کردن و شکل‌دهی مهرها به عهده بچه‌های مسجد بوده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) یزد یادآور شد: با توجه به اینکه مهرها تربت امام حسین(ع) است لذا قبل از هر اقدامی وضو گرفته و مهرهایی که دیگر قابل استفاده نیست، را خرد کرده و مجدد به گِل تبدیل و مُهر درست می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در راستای طرح «خادمیار مسجد» در حال برگزاریست بیان کرد: این کارگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعداد معدودی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha