تشریح برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در یزد / اجرای 4 هزار برنامه
کد خبر: 3923934
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰

تشریح برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در یزد / اجرای 4 هزار برنامه

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از اجرای 40 عنوان برنامه در قالب 4 هزار ریزبرنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این استان خبر داد و برنامه‌های شاخص این هفته را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در یزد / اجرای 4 هزار برنامهبه گزارش ایکنا از یزد، سردار رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد 29 شهریورماه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه دفاع مقدس مجموعه‌ای پرافتخار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است اظهار کرد: نقطه عطف دفاع مقدس زمانی بود که فرماندهان جنگ هشت ساله و نیروهایی که در قالب‌های مختلف حضور داشتند، با استفاده از شیوه‌های جهادی و انقلابی و متناسب با نظام اسلامی جنگ را مدیریت کردند.

وی ادامه داد: مدیریت دفاع مقدس به شیوه جهادی و اسلامی سندی روشن بر موفقیت در برابر سختی‌ها و مسکلات است به نحوی که سخت‌ترین شرایط که به ایران حادث شد، را مدیریت و در جنگ هشت ساله دفاع مقدس پیروز شدیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به 8 مشخصه بارز مدیریت جهادی و انقلابی دفاع مقدس «ایستادگی در برابر سلطه‌های شیطانی و وسوسه‌های نفسانی»، «باور به نصرت الهی به همراه توسل و توکل»، «اطاعت محض از ولایت»، «اهمیت دادن به توانایی‌های ملت و اصل دانستن آن»، «ایستادگی در برابر فشار قدرت‌های خارجی»، «همدلی و اتحاد بین ملت و همه ارکان نیروهای مسلح»، «نقش محوری دادن به نجات مستضعفان عالم» و «اصرار بر حفظ اصول اسلامی و ارزش‌ها» را از آن جمله دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، 40 عنوان برنامه در قالب 4 هزار ریزبرنامه در سطح استان اجرایی می‌شود گفت: تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه دست‌آوردهای دفاع مقدس، سرکشی از 80 خانواده شهید سرباز توسط سربازان استان، غباررویی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای استان، بازسازی عملیات شکست حصر آبادان، کلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح ورزشی در دهکده مقاومت از آن جمله است.

پورشمسی، نشست طلاب و دانشجویان، همایش زن الگوی تاریخ‌ساز و تجلیل از 40 بانوی ایثارگر، برگزاری جشنواره فیلم مقاومت با حضور 70 فیلم‌ساز، بزرگداشت فرماندهان شهید و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس و اعزام تیم‌های پزشکی و دندانپزشکی به مناطق محروم استان و ارائه خدمات توسط 7 درمانگاه بسیج با ویزیت رایگان از دیگر برنامه‌های شاخص چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان یزد اعلام کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره ملی 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعم یزد اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط ناشی از این ویروس منحوس، این کنگره با رویکرد خدمت‌رسانی در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 40 برنامه محوری و شاخص برای این کنگره در نظر گرفته شده است گفت: ذبح 4 هزار گوسفند و توزیع آن بین نیازمندان، ایجاد 4 هزار متر فضای ورزشی در استان، ایجاد 4 هزار متر فضای آموزشی در استان، غرس 4هزار اصله نهال، پوشش 4هزار یتیم، توزیع 4هزار بسته لوازم‌التحریر بین نیازمندان و ... از جمله‌ این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha