پشتیبانی از ولایت دشمن را ضعیف می‌کند
کد خبر: 3924220
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

پشتیبانی از ولایت دشمن را ضعیف می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به فشارهای دشمن به ملت ایران گفت: کنار کشیدن از ولایت زمینه تسلط مستکبران را بر مردم فراهم کرده و پشتیبانی از ولایت هر روز دشمن را تضعیف می‌کند.

پشتیبانی از ولایت باعث تضعیف دشمن می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 30 شهریور ماه در آیین تکریم و معارفه مسئولان پیشین و جدید بسیج اصناف استان یزد با اشاره به فشارهای دشمن به ملت ایران اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، دشمنان ایران و اسلام و انقلاب چنین برنامه‌ریزی کردند که اکنون ایران با مشکلات شدید روبرو می‌شود و اگر ما فشارها را حداکثری کنیم، کار تمام است.

وی با بیان اینکه در این زمینه دشمن اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داد افزود: جنگ تبلیغاتی بزرگی در ابتدای این طرح انجام و پس از آن هم فشارهای بسیار زیادی انجام شد و تمام راه‌هایی که منجر به خدمت‌رسانی به ایران بود، را بستند و حتی از ورود دارو و کالاهای بهداشتی به ایران هم جلوگیری کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه خداوند همیشه در مشکلات پشت و پناه و حافظ این انقلاب و کشور بوده عنوان کرد: وقتی که دشمن این حرکات را انجام داد، مردم ایران هم به میدان آمدند و در منزل کارگاه‌های دوخت ماسک ایجاد کردند و تولید و توزیع را به دست گرفتند و حرکت‌های بزرگی صورت گرفت و ایران را در تمام جهان سربلند کردند.

وی افزود: با وجودی که دشمن تمام تلاش خود را برای مشکل تراشی در حوزه درمان و بهداشتی ایران انجام داد ولی به ما کمترین مشکل را نسبت به دیگر کشورها داشتیم و پس از مدتی مشکل تامین ماسک هم برطرف شد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین نقطه شروع فعالیت‌های انقلابی از بازار بود عنوان کرد: به حدی ما در بازار جلسات مختلفی داشتیم که به سرعت تمام بازار درگیر این موضوع شد لذا روحیه دینی و انقلابی باید در بازار حفظ شود و بر اساس روایات، کنار کشیدن از ولایت زمینه تسلط مستکبران بر مردم فراهم می‌شود ولی پشتیبانی از ولایت هر روز دشمن را ضعیف می‌کند.

ناصری یزدی گفت: در این دوران وظیفه همه یاری ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت است و همه ما باید تلاش کنیم علاوه بر اینکه خودمان در این مسیر قرار بگیریم، خانواده و فرزندانمان را هم به این راه هدایت کنیم.

وی به مشکلاتی که گریبان‌گیر اصناف شده اشاره کرد و افزود: با وجود همه این مشکلات، اصناف تا جایی که برای آنها ممکن است با مردم انصاف بیشتری داشته باشند و زمینه ای فراهم کنند که مشکلات مردم کمتر شود.

امام جمعه یزد از برخی گران فروشی‌ها در بازار انتقاد کرد و گفت: توکل به خدا کار را حل می کند چرا که برکت دست خداست و اگر ما درآمد کمی هم داشته باشیم ولی امیدمان به خدا باشد برکت بسیار زیادی به دست می آوریم.

سردار رضا پورشمسی‌، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: مهمترین موضوعی که مقام معظم رهبری به صورت ویژه، به‌خصوص در گام دوم انقلاب به آن تاکید دارند، بحث تمدن‌سازی اسلامی است که افق آرمانی بسیار بلند و متعالی است که ایشان برای همه ما به عنوان شیعه ترسیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه برخی افراد در این موضوع که آیا می‌توانیم تمدن اسلامی در دنیای غرب‌زده ایجاد کنیم تشکیک می‌کنند گفت: به اعتقاد ویل دورانت که از اندیشمندان غربی است، ما در قرون سوم و چهارم صاحب تمدن اسلامی بودیم ولی متاسفانه به دلیل عدم مراقبت مسلمانان، این تمدن دچار ضعف شد.

پورشمسی تصریح کرد: این تجربه و بستر برای شکل‌گیری تمدن اسلامی وجود دارد و ویل دورانت تاکید می‌کند که این تجربه در حوزه‌های تجارت، کسب و کار، قوانین، سبک زندگی، غذاها و داروها، تولیدات مورد نیاز مردم و موارد مختلف دیگر هم وجود دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که ویل دورانت در شکل‌گیری تمدن اسلامی مطرح می‌کند، نقش تجارت، کسبه و بازار است؛ یعنی آن چیزی که باعث می‌شود در جامعه اسلامی صاحب تمدن شویم، تجارت، کسبه و خرید و فروش است.

پورشمسی گفت: اگر نقش کسبه و بازار به درستی تعریف شود، قطعا یکی از پایه‌های اساسی رزق حلال جامعه را چه برای فعالان این عرصه و چه برای عموم مردم به وجود آورده‌ایم.

وی ادامه داد: این بخش قطعا مشکلات زیادی این روزها دارد و مسئولان باید هرچه بیشتر نسبت به رفع مشکلات آنها تلاش کنند تا بتوانیم به این وسیله قدری از سختی‌های وارد شده به مردم را بکاهیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه کسبه و بازاریان یزد در تمام کشور به خوشنامی و اعتبار شناخته می‌شوند تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا هم کسبه و بازاریان یزد همت و مشارکت بسیاری در رزمایش کمک مومنانه داشتند.

انتهای پیام
captcha