۸ مؤلفه بارز مدیریت جهادی و انقلابی دفاع مقدس
کد خبر: 3924228
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

۸ مؤلفه بارز مدیریت جهادی و انقلابی دفاع مقدس

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به ۸ مؤلفه بارز مدیریت جهادی و انقلابی دفاع مقدس اظهار کرد: مدیریت دفاع مقدس به شیوه جهادی و اسلامی سندی روشن بر موفقیت در برابر سختی‌ها و مشکلات است به نحوی که سخت‌ترین شرایط را مدیریت و در جنگ هشت ساله دفاع مقدس پیروز شدیم.

318 مولفه بارز مدیریت جهادی و انقلابی دفاع مقدس شهريور ماه سالروز شروع جنگ تحميلی از سوی رژيم بعث عراق عليه جمهوری اسلامی ايران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. دوران 8 سال دفاع مشروع امت سلحشور ايران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف اين مرز و بوم به مثابه يكی از حساس‏‌ترين و بارزترين برهه‏‌های حيات راستين اين ملت، همچون نگينی تابناک تا هميشه زمان بر تارَكِ تاريخ حماسه و ايثار و پايداری آزادگان جهان می‌درخشد.

سردار رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، دفاع مقدس را مجموعه‌ای پرافتخار در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: تا زمانی که مدیریت جنگ، مدیریتی سکولار و مرسوم در غرب بود، اتفاقی در این دفاع نیفتاد، اما نقطه عطف این دوران زمانی بود که فرماندهان نیروهای مختلف اعم از بسیج و سپاه، ارتش و ژاندارمری و سایر نیروهایی که در قالب‌های مختلف حضور داشتند با استفاده از شیوه‌های جهادی و انقلابی و متناسب با نظام اسلامی جنگ را مدیریت کردند.

وی ادامه داد: مدیریت دفاع مقدس به شیوه جهادی و اسلامی سندی روشن بر موفقیت برابر سختی‌ها و مشکلات است به نحوی که سخت‌ترین شرایط را مدیریت و در جنگ هشت ساله دفاع مقدس پیروز شدیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به 8 مشخصه بارز مدیریت جهادی و انقلابی دفاع مقدس، «ایستادگی در برابر سلطه‌های شیطانی و وسوسه‌های نفسانی»، «باور به نصرت الهی به همراه توسل و توکل» را از آن جمله دانست و افزود: «اطاعت محض از ولایت» از دیگر مؤلفه‌های مهم دوران دفاع مقدس بود و اکنون نیز متقدیم اگر مسئولان و اقشار مختلف در هر میدانی اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... گوش به فرمان ولایت باشند، موفقیت صد درصد حاصل خواهد شد.

وی «اهمیت دادن به توانایی‌های ملت و اصل دانستن آن»، «ایستادگی در برابر فشار قدرت‌های خارجی»، «همدلی و اتحاد بین ملت و همه ارکان نیروهای مسلح»، «نقش محوری دادن به نجات مستضعفان عالم» و «اصرار بر حفظ اصول اسلامی و ارزش‌ها» را از دیگر شاخصه‌های جنگ تحمیلی دانست و بیان کرد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اندک امیدی به نیروهای خارجی و بیرون از مرزهای کشور نداشتند و همه اتکای آن‌ها به توان و ظرفیت داخلی بود و امیداریم الگوی دفاع مقدس در دیگر صحنه‌ها نیر مورد استفاده قرار بگیرد.

پورشمسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس بیان کرد: در آن دوران 40 هزار رزمنده از استان یزد راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند که حدود 4 هزار نفر از آنها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال را «ما قوی هستیم» برشمرد و گفت: به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان و ایستادگی مردم، امروز کشور عزیز ما به جایی رسیده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند به کشورمان نگاه چپ کند.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس گفت: این هفته از امروز، 31 شهریورماه که به نام «اقتدار، ولایت‌مداری و همبستگی ملی» نامگذاری شده، آغاز می‌شود و برنامه‌های مختلفی در طول هفته به صورت مجازی و بعضا حضوری اجرایی خواهد شد.

وپورشمسی ادامه داد: روز سه‌شنبه اول مهر با عنوان «جوانان، سربازان و دانش‌پژوهی»، دوم مهر با عنوان «تولید ملی، آمادگی دفاعی، خودباوری»، سوم مهر با عنوان «شهیدان، ایثارگران، فخرآفرینان»، چهارم مهر تحت عنوان «بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی»، پنجم مهر با عنوان «معنویت، خانواده، سلامت»، ششم مهر تحت عنوان «رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه صبر و مقاومت» و هفتم مهر نیز با عنوان «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان» نامگذای شده است.

وی تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه دست‌آوردهای دفاع مقدس، سرکشی از 80 خانواده شهید سرباز توسط سربازان استان، غباررویی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای استان، بازسازی عملیات شکست حصر آبادان، کلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح ورزشی در دهکده مقاومت، نشست طلاب و دانشجویان، همایش زن الگوی تاریخ‌ساز و تجلیل از 40 بانوی ایثارگر، برگزاری جشنواره فیلم مقاومت با حضور 70 فیلم‌ساز، بزرگداشت فرماندهان شهید و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس و اعزام تیم‌های پزشکی و دندانپزشکی به مناطق محروم استان و ارائه خدمات از سوی 7 درمانگاه بسیج با ویزیت رایگان را از جمله برنامه‌های شاخص چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان یزد اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha