کمک هیئت‌های مذهبی یزد به آزادی زندانیان ادامه دارد
کد خبر: 3924354
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

کمک هیئت‌های مذهبی یزد به آزادی زندانیان ادامه دارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد اظهار کرد: کمک هیئات مذهبی یزد به آزادی زندانیان ادامه دارد تا در کنار عزاداری خود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، زمینه‌ساز آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز باشند.

کمک هیئات مذهبی یزد به آزادی زندانیان ادامه دارداسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» در این استان همچنان ادامه دارد اظهار کرد: در قالب این طرح هیئت عزاداران حسینی «کوی عُلیا» یزد مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال را جهت آزادی محکومان مالی به ستاد دیه استان کمک کرده و با این هزینه به صورت مشترک با ستاد دیه استان زمینه آزادی محکومان مالی را از زندان‌های استان فراهم کرد تا در کنار عزاداری خود که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، زمینه‌ساز آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز باشد.

وی همچنین از کمک ۲۲۰ میلیون ریالی هیئت عزادارن حسینی «عاشقان نینوا» میدان باهنر کوی امیرالمومنین (ع) یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: این هیئت نیز با اختصاص این مبلغ به پویش هر هیئت آزادی یک زندانی پیوست .

مدیر ستاد دیه استان یزد با اشاره به کمک حسینیه گازرگاه به آزادی زندانیان افزود: حسینیه گازرگاه، یکی از قدیمی‌ترین حسینیه‌ها و تکایای یزد است که در بافت تاریخی این شهر واقع و از قدیم تاکنون در ایام محرم و سوگواری در آن مراسم روضه‌خوانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا مراسم روضه‌خوانی در این حسینیه برگزار نشد و اعضای هیئت امنای این حسینیه تصمیم گرفتند تا مبلغ برگزاری این مراسم را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کنند. اعضاء این حسینیه با حضور در ستاد دیه استان مبلغ ۱۲۲ میلیون ریال جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کردند.

افشون یادآور شد: طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» طرحی از سوی ستاد دیه استان است که با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، اداره‌کل زندان‌های استان و خانه صلح و اندیشه یزد در حال برگزاریست.

انتهای پیام
captcha