کمیسیون املاک و اجارات سازمان اوقاف به میزبانی یزد برگزار شد
کد خبر: 3925040
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷

کمیسیون املاک و اجارات سازمان اوقاف به میزبانی یزد برگزار شد

کمیسیون املاک و اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور جمعی از مسئولان این سازمان به میزبانی استان یزد برگزار شد.

ثبه گزارش ایکنا از یزد، کمیسیون املاک و اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، 2 مهرماه به میزبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در حاشیه این نشست با اشاره به بررسی 50 مورد املاک وقفی استان در این نشست به ایکنا گفت: در استان بیش از شش ماه است که مقدمات این جلسه را فراهم می‌کنیم و امیداریم این جلسات در راستای تعیین تکلیف املاک وقفی ادامه داشته باشد.

وی از بازدید میدانی اعضای کمیسیون از موقوفات استان بویژه اردکان، میبد و یزد و مراجعه به مشاوران املاک و استعلام قیمت بیان کرد: از سوی معاون توسعه سازمان اوقاف و امورخیریه کشور نیز در بحث قیمت‌گذاری هیئتی سه نفره متشکل از روسای ادارات تحقیق، حقوقی و ثبتی و حراست استان موظف به نظارت بر تهیه کار و قیمت‌های کارشناسان رسمی و قیمت‌گذاری بر املاک وقفی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان یزد 30 هزار و 100 رقبه متصرفی منفعتی داریم اظهار کرد: از این تعداد 14551 رقبه معادل 50 درصد رقبات استان به صورت زمین، 4500 معادل 15 درصد به صورت آب، 6917 رقبه عرصه و اعیان موقوفه هستند که 24 درصد را شامل می‌شود و 11 درصد عرصه و اعیان آن متعلق به مردم است.

وی با اشاره به اینکه 22 هزار و 405 رقبه موقوفه استان کاربری کشاورزی دارد افزود: 74 درصد موقوفات استان مربوط به بخش کشاورزی، 12 درصد مسکونی، 11 درصد تجاری و سه درصد نیز سایر موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از ویژگی‌های موقوفات استان را متراژ پایین آن دانست و افزود: این مسئله باعث می‌شود سرمایه‌گذاری بر موقوفات از صرفه اقتصادی خارج شود و اکنون 92 درصد رقبات ما زیر پنج هزار متر، 86 درصد زیر دو هزار متر، 73 درصد زیر یک هزار متر و 51 درصد رقبات زیر 500 متر هستند.

انتهای پیام
captcha