هدف زندگی انسان در قرآن / قرآن را از مهجوریت خارج کنیم
کد خبر: 3925055
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

هدف زندگی انسان در قرآن / قرآن را از مهجوریت خارج کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه باید در راستای رفع مهجوریت قرآن کریم در جامعه تلاش کنیم گفت: قرآن کتاب الهی که دستور و هدف زندگی انسان در آن بیان شده و انسان را به هدف نهایی نزدیک می‌کند.

هدف زندگی انسان در قرآن / قرآن را از مهجوریت خارج کنیمبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد شب گذشته، 2 مهرماه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات ملی قرآن، عترت و نماز با اشاره به اینکه قرآن کریم کلام خداست اظهار کرد: خداوند هنگام خلق انسان، آنچه به او داد، کتاب‌الله بود و دستور زندگی سعادتمندانه، سلوک الی الکمال و دستورات هدف زندگی، انسان شدن و به خدا رسیدن و رشد و کمال و حرکت بر مبنای عقل و شرع را به او آموزش داد.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبران الهی سفارش کرد تا انسان‌ها را تزکیه و به آنها کتاب بیاموزند، «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» و انسان در مسیر تدین و تفکر و تعقل قدم بردارد و قرآن یک اصل حقیقی و اصالت واقعی خدایی دارد.

ناصری افزود: متاسفانه ما از این مسئله غافل شده‌ایم و دشمن در این راستا برنامه‌ریزی کرده است به نحوی که در ایران ما از همان صد سال پیش که انگلیسی‌ها برای انحراف جامعه برنامه‌ریزی کردند، با تغییر سبک آموزشی قرآنی به نوع فعلی آن سطحی‌نگری در سیستم آموزشی را ایجاد کردند و  فرزندان ما را از تدبر و تامل در قرآن دور کردند و این روند هنوز هم ادامه دارد.

امام جمعه یزد بر ترویج سیره امیرالمومنین (ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: اینکه در مراکز آموزشی درس خواندن بدون تعقل و تفکر و تدین صورت گیرد و پس از فارغ التحصیلی شغلی در خور شان وجود نداشته باشد و به عنوان بیکار در جامعه حضور داشته باشند، در این زمینه نیز دشمن برای کشاندن استعدادهای ما به سمت خود برنامه‌ریزی کرده که این غفلت مشکل‌ساز خواهد شد زیرا که آنها جوانان ما را از قرآن و حقیقت دور کرده و با موارد پوچ و ناامیدی مشغول می‌کنند.

وی ادامه داد: مهجوریت قرآن در جامعه ما باید از بین برود و به این موضوع توجه کنیم که خداوند خود فرموده: هرگاه دنیا برای شما به تنگ آمد و ظلمانی و تاریک شد و در سختی‌ها و مشکلات به قرآن مراجعه کنید اما ما عمل نمی کنیم. لذا باید اعمال ما با واقعیت قرآن هماهنگ باشد و این کلام خدا را از مهجوریت دور کنیم .

وی با اشاره به توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) به قرآن کریم گفت: آن حضرت آنقدر به قرآن، قرائت و عمل به دستورات آن توجه داشتند که هیچ زمانی در زندگی ایشان ترک نمی‌شد و اهتمام بسیار خاصی به آن داشتند و در عین حالی که به قرائت قرآن مشغول بودند، به معانی آن هم توجه خاصی داشته و آن را در زندگی خود پیاده می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد یکی از مهمترین دلایلی که سبب موفقیت آن حضرت در تمام فعالیت‌هایشان می‌شد، را همین توجه به قرآن کریم دانست و افزود: امام خمینی(ره) آنقدر به امیرالمومنین(ع) متوسل شدند که توانستند زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کنند.

یادآور می‌شود در این مراسم که به همت موسسه قاریان و حافظان استان یزد برگزار شد، تلاوت حاج احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشوری و همچنین تعدادی از نوجوانان برگزیده کشوری، اجرای تواشیح،  تجلیل از برترین‌های کشوری از دیگر برنامه‌ها بود.

انتهای پیام
captcha