قهرمانان قرآنی؛ در انتهای صف تجلیل
کد خبر: 3925065
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

قهرمانان قرآنی؛ در انتهای صف تجلیل

مدیرعامل موسسه قاریان و حافظان استان یزد با اشاره به اینکه یزد می‌تواند مهد پرورش شهید دانش‌ها و شایق‌ها باشد گفت: امروز قهرمانان قرآنی‌ را در انتهای صف تجلیل قرار داده‌ایم و همه ظرفیت‌های استان را برای تجلیل از اصحاب ورزش، فرهنگ، هنر و ... اختصاص داده و اصحاب قرآن را به فراموشی سپرده‌ایم.

یزد مهد پرورش شهید دانش‌ها باشد / قهرمانان قرآنی در انتهای صف تجلیل هستندبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین صباغ، مدیرعامل موسسه قاریان و حافظان استان یزد شب گذشته، 2 مهرماه در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده سی و هشتمین دوره مسابقات ملی قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: نوجوانان برگزیده قرآنی از جمله استعدادهایی هستند که نظیرشان در استان‌های دیگر یا وجود ندارد یا انگشت شمار است و خوشبختانه جمعیت زیاد این استعدادهای برتر قرآنی را در استان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این نشان از قرآن خیزبودن دیار قنات و قنوت و قناعت دارد این ادعا را افرادی می‌گویند که عمری است در مسیر ترویج قرآن کشور اسلامی را گشته‌اند و توان بالقوه و بالفعل استان‌ها را به خوبی رصد کرده‌اند و به این نکته اذعان دارند که یزد می‌تواند مهد پرورش شهید دانش‌ها و شایق‌ها باشد.

صباغ افزود: اما متاسفانه امروز به دلیل عدم حمایت و تشویق کافی این استعدادها در حال گرایش به هنرها و برنامه‌های دیگری هستند چرا که ما امروز قهرمانان قرآنی‌مان را در انتهای صف تجلیل قرار داده‌ایم و همه ظرفیت‌های استان را برای تجلیل از اصحاب ورزش، فرهنگ، هنر و ... اختصاص داده و اصحاب قرآن را به فراموشی سپرده‌ایم و توقع داریم نسل جوان به سمت کلام الهی جذب شوند.

مدیرعامل موسسه قاریان و حافظان استان یزد گفت: در این راستا این مسئولیت را بیشتر از هر زمان دیگر احساس کردیم و با مدد الهی در قالب تشکل صنفی قاریان و حافظان، آنچه را در طول سالیان متمادی از محضر قرآن و اساتید آموخته‌ایم با افتخار در طبق اخلاص نهاده و کوی به کوی و مدرسه به مدرسه، به دنبال نوجوانان و جوانان شهر رفته و آنها را بر سر سفره قرآن بنشانیم.

وی ادامه داد: گرچه نخبه پروری در راس برنامه‌های ما است ولی هرگز از حوزه آموزش عمومی نیز غافل نمانده‌ایم و در کنار فعالیت‌های تخصصی برآنیم تا کادرسازی و و استفاده از ظرفیت‌های مغفول در حوزه آموزس و تبلیغ و ترویج را با همکاری نهادهای مرتبط و متولیان قرآنی در قالب طرح‌های کوتاه مدت و بلندمدت مرجعی برای پاسخگویی به نیازهای قرآنی باشیم.

صباغ بیان کرد: حمایت از جلسات خانگی، آموزش روخوانی قرآن در مساجد، حمایت از موسسات حافظ پرور، و حافظان قرآن، برگزاری محافل باشکوه، تشکیل گروه‌های تواشیح و مدیحه سرایی، آموزش قرائت صحیح نماز و ... از جمله مواردی است که در دستور کار این موسسه قرار دارد و امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را به اجرای نهایی برسانیم .

انتهای پیام
captcha