بی‌مهری مسئولان به فعالان قرآنی / بیمه‌ای که بدون دلیل قطع شد
کد خبر: 3926265
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

بی‌مهری مسئولان به فعالان قرآنی / بیمه‌ای که بدون دلیل قطع شد

مدیریت شعبه مرکزی جامعه القرآن یزد گفت: اینکه بیمه فعالان قرآن در کنار هنرمندان قرار داده شده، به نظرم صحیح نیست، زیرا متأسفانه در سال‌های اخیر بیمه تعدادی از قرآنیان بدون هیچ دلیلی قطع شد و با مراجعات متعدد تاکنون هیچ کمکی به آنها نشده است.

بی‌مهری مسئولان به فعالان قرآنی / بیمه‌ای که بدون دلیل قطع شدرضایی، مدیریت شعبه مرکزی جامعه القرآن استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: این مرکز شش شعبه در شهرستان‌های مهریز، بهاباد، میبد و بافق دارد و همچنین شعبی در رضوانشهر، شهرستان یزد شامل بلوار شهید دشتی، خیابان خرمشهر، منطقه امامشهر و منطقه خیرآباد در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علم الهدی شهر یزد یکی از شعب این مرکز از سال 94 فعالیت خود را آغاز و اکنون از پیش دبستانی تا پایه ششم ابتدایی را داراست، یادآور شد: همچنین در مدرسه کریم اهل بیت مهریز وابسته با جامعه القرآن نیز تا پایه ششم دایر شده و درصدد راه‌اندازی پایه هفتم هستند که ان شاءالله محقق شود.

رضایی با اشاره به تحصیل 200 دانش‌آموز در مدرسه علم‌الهدی یزد گفت: اولین شعبه جامعه القرآن در سال 80-79 در یزد افتتاح شد و در ابتدا شش شعبه در یزد و سایر شهرستان‌ها و اکنون 16 شعبه در شهر یزد در حال فعالیت هستند که این آمار در کل استان به 20 شعبه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این شعب در واحد خواهران، برادران و نوجوانان فعالیت دارند گفت: ثبت‌نام‌های این واحد از سن چهارسال آغاز و تا 80 سال در کلاس‌های متعدد شرکت می‌کنند.

رضایی ادامه داد: خردسالان قرآن را در دو بخش «حفظ موضوعی آیات» و «حفظ موضوعی به روش اشاره» فرا می‌گیرند، سپس در گروه سنی 5 تا 6 سال روخوانی و روان خوانی و حرکات و علامت‌ها و در سن 7 سالگی قرآن آموز، حفظ جزء 30 را آغاز و در کنار آن نماز، ماه‌های قمری، اصول و فروع دین و احکام را آموزش می‌بینند و در گروه سنی نوجوانان حفظ جزء 30 و حفظ ترتیبی آموزش داده می‌شود.

مدیریت شعبه مرکزی جامعه القرآن استان یزد گفت: ویژگی خوب مراکز جامعه القرآن به عنوان یک موسسه فعال، این است که از آنجایی که حجت الاسلام طباطبایی موسس این مرکز خود حافظ قرآن هستند، مربیانی که مشغول به تدریس هستند، دوره تربیت مربی را در قم می‌گذرانند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که مهجوریت آن در جامعه ما کاملا بارز است، قرآن و مقدسات ما است گفت: جامعه القرآن در استان ما به عنوان فرزند خوانده دیده می‌شود و در برخی موارد برای حمایت‌های لازم مراجعاتی داشتیم و اقداماتی انجام شد اما توجهی از سوی مسئولان استان صورت نگرفت و خدارا شاکریم در این زمینه ورود خیران به ما کمک شایانی داشته است.

رضایی با اشاره به اینکه بیمه فعالان قرآنی باید از هنرمندان جدا باشد گفت: اینکه در ورازت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه فعالان قرآن در کنار هنرمندان قرار داده شده، به نظرم صحیح نیست زیرا که متاسفانه در سال‌های اخیر بیمه فعالان قرآنی بدون هیچ دلیلی قطع شده و با مراجعات متعدد هیچ کمکی به آنها نشد.

مدیریت شعبه مرکزی جامعه القرآن استان یزد گفت: متاسفانه در جامعه ما در زمینه‌های مختلف مبالغ هنگفتی هزینه می‌شود اما به قرآن که می‌رسد کمبود اعتبار مطرح می‌شود و گاها دیده می‌شود در کشور شیعه ایران اسلامی به موسسات قرآنی بهاء داده نمی‌شود و وقتی نوبت به آنها می‌رسد اقدامات به چشم نمی‌آید .

رضایی با اشاره به شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن گفت: با توجه به این مشکلات کلاس‌های مجازی در اولویت قرار گرفت و بلافاصله پس از شیوع این ویروس منحوس و به دستور مدیریت کلاس‌ها به فضای مجازی منتقل شد.

انتهای پیام
captcha