ظرفیت وقف در تحقق گام دوم انقلاب مورد استفاده قرار گیرد
کد خبر: 3926572
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵

ظرفیت وقف در تحقق گام دوم انقلاب مورد استفاده قرار گیرد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: وقف و سازمان اوقاف یکی از مراکزی است که می‌تواند بیشترین کارآمدی را در تحقق گام دوم انقلاب داشته باشد.

ظرفیت وقف در تحقق گام دوم انقلاب مورد استفاده قرار گیردبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی 9 مهرماه در دیدار علیرضا هوشیار، معاون مدیریت منابع و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به احیاء مجدد وقف در نظام جمهوری اسلامی و ایجاد موقوفات بر اساس نیاز جامعه خواستار ایجاد وقفیات جدید در راستای خدمت و پیشرفت جامعه شد.

وی افزود: نگاه‌های جدیدی در این حوزه وجود دارد که با آن می‌توان مشکلات جامعه را مرتفع کرد و از جمله خدماتی که اوقاف امروزه با توجه به شرایط جامعه ارائه کرده، تهیه بسته‌های معیشتی به اقشار نیازمند جامعه بوده است.

جوکار به گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری طرح شده اشاره کرد و گفت: وقف و سازمان اوقاف یکی از مراکزی است که می‌تواند بیشترین کارآمدی در تحقق گام دوم انقلاب داشته باشد.

وی اظهار کرد: اوقاف می‌تواند در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی ورود پیدا کرده و با احداث شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از جوانانی که ایده‌های فوق العاده‌ای دارند در جهت رشد و نمو جامعه قدم بردارد و از این طریق می‌توان کلیه تحریم‌های دشمن را از بین برد و بهترین ثروت را برای جامعه به ثمر آورد .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم فرهنگ وقف را بتوانیم تقویت کنیم و خیران را تشویق کرده تا دارایی‌های خود را برای نیازهای جامعه وقف کنند.

هوشیار، معاون سازمان اوقاف و امورخیریه نیز به تبیین 3 رسالت و وظیفه مهم اوقاف در حفظ عین، بهره‌وری و اجرای نیات واقفان خیراندیش پرداخت.

انتهای پیام
captcha