بانوان خادمیار رضوی یزد در «قرار هشتم» شرکت کردند
کد خبر: 3926590
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

بانوان خادمیار رضوی یزد در «قرار هشتم» شرکت کردند

گردهمایی «قرار هشتم» کانون‌های خدمت رضوی استان یزد با محوریت کانون تخصصی بانوان و خانواده و با حضور تعدادی از بانوان خادمیار رضوی یزد برگزار شد.

بانوان خادمیار رضوی یزد در قرار هشتم شرکت کردندبه گزارش ایکنا از یزد، گردهمایی «قرار هشتم» با محوریت کانون تخصصی بانوان و خانواده و با حضور تعدادی از بانوان خادمیار رضوی در محل حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.

محمدحسین رحیمی‌نسب، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان یزد، شب گذشته، 9 مهرماه در این مراسم با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مشکل کاهش نرخ جمعیت اشاره کرد و گفت: جنگ امروز جنگ جمعیتی است و اگر دیروز در دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم امروز نیز باید مختصات این جنگ را بشناسیم و در راه مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم.

رحیمی‌نسب ادامه داد: فرزندآوری و فرزندپروری با تربیت اهل بیتی در این زمانه از اولویت اول برخوردار است و خادمیاران رضوی باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

وی به بیانات رهبر انقلاب در 14 خرداد اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب این اتفاق را بسیار بد و دهشتناک معرفی کردند، ایشان در بیانات خود به بروز و ظهور آثار منفی پیری جمعیت پرداختند و تلاش برای رفع این مشکل را در آینده بی‌فایده عنوان کردند.

رحیمی‌نسب ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این بیانات فرمودند «امروز خبرها و گزارش‌های متقن به ما می‌گوید که کشور ما به سرعت به سمت پیری دارد پیش می‌رود؛ این خبر خیلی دهشتناکی است، خبر بدی است؛ از جمله‌ چیزهایی است که آثار آن در وقتی ظاهر خواهد شد که هیچگونه علاجی برایش متصوّر نیست؛ خب اینهارا با تحوّل بایست انجام داد.»

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان یزد گفت: امروز از لحاظ جمعیتی سقوط آزاد کردیم در حالی که متوسط نرخ رشد جمعیت باید بیش از  دو و نیم درصد باشد ولی شاهدیم که بنا بر گفته کارشناسان امسال نرخ جمعیت زیر یک درصد است و این فاجعه است.

رحیمی‌نسب با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آیین‌نامه تشکیلات دفتر کانون‌های خدمت رضوی بر ارائه خدمت و ارسال گزارش در سامانه خادمیاری تاکید کرد و اظهار کرد: خادمیاران رضوی که نسبت به ثبت گزارش خود در سامانه اقدام نکنند پس از سه ماه دسترسی آنها محدود شده و در صورت عدم پیگیری کد خدمتی آنها حذف خواهد شد.

وی به فعالیت کانون‌های محلی خادمیاری به عنوان محل بروز و ظهور فعالیت‌های خادمیاران نیز اشاره کرد و افزود: کانون‌های خدمت رضوی نیز باید اقدامات خود را افزایش داده و گزارش آن را در سامانه مربوط ثبت کنند و در صورتی که امتیاز لازم را در این زمینه کسب نکنند، توفیق ادامه فعالیت آنها سلب می‌شود.

حسن جواهریان، مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان یزد نیز در ابتدای این نشست گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های خدمت رضوی ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های کانون تخصصی بانوان و خانواده پرداخت.

یادآور می‌شود حضور پرچم متبرک گنبد امام رضا(ع)، مداحی، روضه‌خوانی و توزیع نمک تبرکی به میهمانان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha