وحدت حوزه و دانشگاه سند پیشرفت جامعه است
کد خبر: 3926730
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر:

وحدت حوزه و دانشگاه سند پیشرفت جامعه است

زهرا کشاورزنیا بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه همواره الهام‌بخش و نویدآفرین و سند توسعه و پیشرفت بوده است و این دو ظرفیت علمی و فرهنگی می‌توانند با هم‌اندیشی و کارگروهی زمینه خدمات‌رسانی مفید و مستمر را به مردم جامعه ارائه کنند.

توسعه برنامه های علمی - فرهنگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با پیوست های قرآنیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، در دومین نشست ظرفیت‌آفرینی و اندیشه‌ورزی خلاقانه حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تفاهمنامه علمی ــ فرهنگی با مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های دانشجویی با پیوست‌های قرآنی، عصر پنجشنبه، 10 شهریورماه فی ما بین اکرم فرهادی و زهرا کشاورزنیا در محل ساختمان پردیس این دانشگاه به امضا رسید.


زهرا کشاورزنیا، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر در این نشست با تأکید بر اینکه سبک زندگی قرآنی و دینی حیات‌بخش و امیدآفرین است، اظهار کرد: زمانی جوامع و زندگی بشریت شکوفا و متعالی می‌شود که تمامی برنامه‌های زندگی بشریت منطبق به آموزه‌های نظام الهی و توحیدی و قرآنی برنامه‌ریزی شود و آنگاه می‌توان شاهد پیشرفت‌های اجتماعی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی بود.

عضو جمعیت بانوان ولایتمدار استان بوشهر در ادامه رهنمودها و ارشادات علمای دینی و اساتید حوزه علمیه را چراغ راهی برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌ها دانست و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه همواره الهام‌بخش و نویدآفرین و سند توسعه و پیشرفت بوده است و این دو ظرفیت علمی و فرهنگی می‌توانند با هم‌اندیشی و کارگروهی زمینه خدمات‌رسانی مفید و مستمر را به مردم جامعه ارائه کنند و همچنان که در ایام کرونایی در سنگر سلامت این خدمات بیش از پیش متبلور شده است.

وی ایجاد فضای آرام و معنوی در میان دانشجویان و رشد مهارت و خلاقیت در بین نسل جوان را از جمله عوامل مؤثر در موفقیت‌های دانشجویان عنوان کرد و گفت: توسعه و تعمیق آموزه‌های دینی و قرآنی در طرح‌ها و برنامه‌های علمی ــ فرهنگی دانشجویان موجب تقویت روحیه خوداتکایی و گسترش فرهنگ تعاون و رشد معنویت در بین سایر اقشار جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان دانشجو و دانش‌آموزان می‌شود.

مدیر عامل مؤسسه پیوند سبز ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره دانشجویی و تسهیل فرآیند ازدواج آسان جوانان دانشجو به سبک زندگی قرآنی و عترتی از مهم‌ترین اولویت‌های این مؤسسه در این تفاهم‌نامه علمی ــ فرهنگی است.

کشاورزنیا اظهار کرد: تقویت روحیه کار تشکیلاتی، ارتقای محتوای نشریات چندرسانه‌ای دانشجویی و آموزش کاربردی و روزآمد به همراه پیوست‌های دینی و قرآنی می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در طرح ها و برنامه‌ها برای جذب هر چه بیشتر جوانان دانشجو در بستر دانشگاه و اجتماع باشد.

حسین اسدی راد، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشجویی دانشگاه را بستری مناسب برای جهت‌دهی و شکوفایی استعدادهای نسل جوان دانست و اظهار کرد: وجود وحدت و یکپارچگی در میان دانشجویان و اکثر فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی از نقاط برجسته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

یادآور می‌شود، این نشست‌ها در قالب سلسله نشست‌های ظرفیت‌آفرینی و اندیشه‌ورزی خلاقانه برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌ها، سمن‌ها و سایر نهاد‌های مؤثر اجتماعی با معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha