حجاب و ناکارآمدی سیستم فرهنگی
کد خبر: 3926944
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

حجاب و ناکارآمدی سیستم فرهنگی

به اعتقاد صادق‌نیا، اینکه هم‌زمان دو امام جمعه در دو استان بزرگ خواهان ناامن کردن زندگی برای بدحجاب‌ها شده‌اند، اعتراف تلخی است و به معنای ناکارآمدی سیستم فرهنگی و تربیت دینی است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام مهراب صادق‌نیا در یادداشتی به اظهارات امام جمعه اصفهان مبنی بر ناامن کردن جامعه برای بی‌حجابان واکنش نشان داد.

متن یادداشت چنین است: «آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه‌‌ اصفهان، گفته‌اند که «باید فضای جامعه را برای کسانی که کشف حجاب می‌کنند، ناامن کرد». حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد نیز گفته است: بدحجابی یک ویروس خطرناک است و باید ناجا زندگی بدحجابان را نا‌امن کند.

اینکه هم‌زمان دو امام جمعه در دو استان بزرگ خواهان ناامن کردن زندگی برای بدحجاب‌ها شده‌اند، اعتراف تلخی است و به معنای ناکارآمدی سیستم فرهنگی و تربیت دینی. ممکن است کسی از آقایان بپرسد که اگر قرار بود که دختران و زنان این سرزمین با بگیر و ببند و ناامن کردن زندگی‌شان، روسری و چادر سر کنند، پس این همه خطبه و خطابه و هزینه‌های تبلیغی و فرهنگی برای چه بود.

تعلیماتی که بعد از چند دهه تلاش‌های تبلیغاتی و فرهنگی، و با کمک ده‌ها کانال تلویزیونی و صدها کانال رادیویی و هزاران خطبه و سخنرانی هنوز هم به ترساندن و اسلحه و نا‌امن کردن نیازمند است، معلوم است از اساس مشکل دارد.»

انتهای پیام
captcha