رویکرد عدالت ترمیمی به بزه‌دیدگی دانش‌آموزان در فضای مجازی
کد خبر: 3927211
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
در نشستی در یزد بررسی شد؛

رویکرد عدالت ترمیمی به بزه‌دیدگی دانش‌آموزان در فضای مجازی

چهارمین پیش‌همایش مجازی همایش ملی پیشگیری از بزه‌دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی با موضوع «رویکرد عدالت ترمیمی به بزه‌دیدگی دانش‌آموزان در فضای مجازی» به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

رویکرد عدالت ترمیمی به بزه‌دیدگی دانش‌آموزان در فضای مجازیبه گزارش ایکنا از یزد، چهارمین پیش‌همایش مجازی همایش ملی «پیشگیری از بزه‌دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی» با موضوع رویکرد عدالت ترمیمی به بزه‌دیدگی دانش‌آموزان در فضای مجازی، 13 مهرماه و با حضور محمد فرجی‌ها از اساتید دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در این پیش‌همایش بزه‌دیدگی مربوط به فضاهای سایبری و آسیب‌های نوظهور و رفتارهای پرخطر در میان زنان و کودکان جامعه علی‌الخصوص دانش‌آموزان دختر بررسی شد.

تحکیم بنیان خانواده به‌خصوص تأمین امنیت و صیانت از کرامت زنان و کودکان، افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و آموزش‌های اختصاصی از طریق رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مقابله با بزه‌دیدگی زنان و کودکان مخصوصاً دانش‌آموزان دختر از جمله اهداف برگزاری این همایش‌ها است.

در این پیش همایش در خصوص هویت و سبک زندگی دانش‌آموزان دختر بزه‌دیده در فضای مجازی، جرم‌شناسی و پیشگیری از افشای محتویات محرمانه، آموزش و پیشگیری برای بالا بردن سطح سواد رسانه و همچنین سیاست‌های کنترلی و حمایتی از دانش‌آموزان دختر بحث و تبادل نظر شد.

یادآور می‌شود چهارمین پیش همایش مجازی همایش ملی پیشگیری از بزهدیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ویژه مشاوران آموزشگاه‌های دخترانه دور دوم برگزار شد. این همایش با همکاری انجمن علمی حقوق دانشگاه یزد برگزار و به صورت زنده از نرم افزار شاد، پیج عدلیه یزد و پیج انجمن علمی حقوق دانشگاه یزد پخش و بارگزاری شد.

با برگزاری پیش همایش‌ها برای برگزاری همایش ملی، پیشخوان‌های تخصصی و انعکاس رسانه‌ای، می‌توان ذهن‌ها را به این موضوع، حساس و خانواده‌ها را نسبت به این مسئله آگاه کرد.

انتهای پیام
captcha