آزادی ۱۵۶ زندانی غیر عمد از زندان‌های آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3927609
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

آزادی ۱۵۶ زندانی غیر عمد از زندان‌های آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۵۶ زندانی جرایم غیرعمد در شش ماهه سال جاری از زندان‌های استان آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

آزادی ۱۵۶ زندانی غیر عمد از زندان‌های آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه استان امروز، 15 مهرماه در جمع خبرنگاران، گفت: 156 زندانی جرایم غیرعمد در شش ماهه سال جاری از زندان‌های استان آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی اظهار کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده، پنج نفر به علت حوادث کارگاهی، ۱۱۴ نفر بدهکار مالی، ۳۷ نفر نیز از زندانیان مهریه و نفقه بودند که آزاد شدند.

تقی‌پور ادامه داد: کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده، برابر با ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که ۴۰ میلیارد تومان آن از طریق پذیرش اعسار(تقسیط) از سوی مراجع قضایی، ۹ میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، چهار میلیارد و ۷۰ میلیون تومان نیز از طریق کمک ویژه یا همان کمک بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات فراهم شده است‌.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۰۲ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند، گفت: از این تعداد ۲۱۳ نفر در زندان‌ تبریز، ۵۷ نفر در زندان مراغه و مابقی در سایر زندان‌های استان حضور دارند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت بالغ بر چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به عنوان کمک ویژه ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شدند.

تقی‌پور با اشاره به اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری استان در قالب کمک‌های مومنانه، گفت: امسال بیش از ۴۰ هیات حسینی و ۲۰ خانواده در این طرح شرکت کرده و موجبات آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

وی با بیان این‌که طی دو و نیم سال گذشته، ۳۰۴ زندانی جرایم غیرعمد استان نیز از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی آزاد شده‌اند، گفت: تاکنون ۶۲۹ خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.

تقی‌پور اظهار کرد: مردم تبریز در راستای صرف هزینه‌های احسان و مراسم ترحیم جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی، جهت جلوگیری از شیوع کرونا، نیازی برای مراجعه به ستاد دیه استان نداشته و می‌توانند با شماره تماس ۰۴۱۳۳۲۸۸۴۲۸ تماس حاصل کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha