فعالیت دو پایگاه اهدای خون مشهد در روز اربعین
کد خبر: 3927715
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

فعالیت دو پایگاه اهدای خون مشهد در روز اربعین

دو پایگاه اهدای خون مشهد در ایام سوگواری اربعین حسینی فعال خواهند بود.

فعالیت دو پایگاه اهدای خون مشهد در روز اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای از سوی روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی به کلیه هموطنان و بویژه مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا ( ع )، پایگاه‌های فعال اهدای خون در استان اعلام شد.

بنابراین اطلاعیه در این ایام در مشهد مقدس همزمان با 17 مهرماه مصادف با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی( ع )، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس پایگاه اهدای خون مستقر در مرکز رفاهی دانشگاه واقع در خیابان دانشگاه روبروی خیابان کفایی و پایگاه اهدای خون ثامن واقع در ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست ورودی حرم مطهر رضوی در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان مومن و ایثارگر اهدای خون خواهند بود.

ساعت پذیرش پایگاه‌های فعال اهدای خون در ایام فوق صبح از ساعت 8 الی 13 اعلام شده است. در این اطلاعیه همراه داشتن اصل کارت ملی و استفاده از ماسک الزامی عنوان شده ضمن اینکه تأکید شده از آوردن همراه به پایگاه‌های اهدای خون خودداری کنند.

بنابراین اطلاعیه اهداکنندگان گرامی می‌توانند برای روزهایی غیر از این ایام با ثبت‌نام اینترنتی درسامانه nobatdehi.ibto.ir زمان مراجعه خود در پایگاه‌های اهدای خون را کاهش داده و موجبات بهتر اجرا شدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را فراهم نمایند.

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ضمن دعوت عموم به مشارکت در این اقدام خداپسندانه، به شهروندانی که به هر دلیل هنوز موفق به مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون نشده‌اند، توصیه نمود تا این ایام را فرصتی مغتنم برای آغاز این تجربه حیاتی دانسته و به جمعیت اهداکنندگان بی‌دریغ زندگی بپیوندند.

شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از 50 کیلوگرم ، سن بین 18 تا 60 سال ، رعایت فواصل اهدای خون حداقل بمدت 8 هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه 3 بار و برای آقایان سالانه 4 بار، پرهیز ار رفتارهای غیربهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

انتهای پیام
captcha