موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شود
کد خبر: 3928272
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
امام‌ جمعه لامرد:

موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شود

حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده اظهار کرد: موقوفات باید احیا و به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شود چراکه اگر احیای موقوفات، صدقات، زکات و خمس خوب اداره شود و خوب مصرف شود، فقیری نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده، امام‌ جمعه لامرد استان فارس، 18 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اهمیت موضوع وقف در دین اسلام، بیان کرد: موقوفات باید احیا و به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شود و اگر احیای موقوفات، صدقات، زکات و خمس خوب اداره شود و خوب مصرف شود، فقیری نخواهیم داشت.

وی افزود: برخی جوانان مستعد پیشرفت هستند چراکه اگر راه علمی خودشان را ادامه دهند قطعاً می‌توانند برای شهرستان مفید واقع شوند اما می‌بنینم که به‌دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند.

امام‌ جمعه لامرد درباره مسائل و مشکلات اقتصادی کشور نیز گفت: راه‌حل مسائل و مشکلات اقتصادی در درون کشور است. اقتصاد ایران نه گروگان برجام، نه وابسته به انتخابات آمریکا و نه نیازمند اخم و لبخند اروپاست.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده اظهار کرد: باید از اقتصاد نفتی خارج شویم و اقتصاد مردمی شود. تردیدی نیست که امروز گرفتار یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم اما باید هم مسئولان و هم مردم به هم کمک کنند.

امام جمعه لامرد با اشاره به فرارسیدن روز استاندارد، گفت: در عالم الهی همه ‌چیز بر اساس استاندارد است و خداوند متعال یک نظم جهانی خاص به‌وجود آورده است و امروز نیز اگر در کشور موضوع مهم استاندارد رعایت نشود بسیاری از مشکلات به‌وجود می‌آید.

وی با تقدیر از تلاش‌ و خدمات حجت‌الاسلام شهیدی، امام ‌جمعه پیشین لامرد در ساخت مصلی الغدیر مسجد جامع این شهرستان، بیان کرد: با کمک خیرین عزیز توانستیم مشکلات سیستم خنک‌کننده، صوت و تصویر مسجد جامع را برطرف کنیم و موضوع محوطه‌سازی نیز در دست اقدام است.

عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha