کتاب «شهدای امدادگر» استان یزد تدوین می‌شود
کد خبر: 3928579
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

کتاب «شهدای امدادگر» استان یزد تدوین می‌شود

جمعیت هلال‌احمر استان یزد با هدف تدوین کتاب «شهدای امدادگر» استان با موضوع نقش هلال‌احمر و امدادرسانی در دفاع مقدس، شناسایی شهدای امدادگر و همچنین اسناد و آثار فعالیت‌ها و رویدادهای مرتبط با این جمعیت را جمع‌آوری می‌کند.

کتاب «شهدای امدادگر» استان یزد تدوین می‌شودمحسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان یزد با هدف تدوین کتاب شهدای امدادگر استان با موضوع نقش هلال‌احمر و امدادرسانی در دفاع مقدس، شناسایی شهدای امدادگر و همچنین اسناد و آثار فعالیت‌ها و رویدادهای مرتبط با این جمعیت را جمع‌آوری می‌کند.

وی ادامه داد: در این فراخوان از عموم مردم شهیدپرور استان یزد به ویژه خانواده‌های معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس، جانبازان، آزادگان سرافراز که مستندی از امدادرسانی در دفاع مقدس، نقش هلال‌احمر در دفاع مقدس، آثار فعالیت‌ها و رویدادهای مرتبط با این جمعیت و شناسایی شهدای امدادگر استان را دارند، دعوت شده است که مدارک و مستندات خود را به روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان ارسال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: این اقدام برای حفظ و ثبت آثار و مستندات و چگونگی امدادرسانی و خدمت به مجروحان در مراکز درمانی در جبهه و پشت جبهه طی سال‌های دفاع مقدس توسط امدادگران صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: پس از شناسايی کليه شهدای امدادگر استان، آثار شهدا، مستندسازی شده و در يادواره شهدای امدادگر استان یزد ارائه خواهد شد.

حرازی‌زاده با اشاره به شرایط جمع‌آوری این اسناد گفت: خانواده‌هایی که مدارکی از شهید خود که به عنوان امدادگر در هشت سال جنگ دفاع مقدس حضور و به درجه شهادت رسیده‌ برای ثبت در لیست و کتاب شهدای امدادگر استان ارسال کنند.

وی ادامه داد: اسناد و آثار مکتوب شامل دست‌نوشته رزمندگان، شهدا و آزادگان، ایثارگران، خاطرات و یادداشت‌های روزانه، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه شهدا، مدارک شخصی رزمندگان و شهدا و ایثارگران جبهه‌های جنگ، پشت جبهه، مقاومت‌های مردمی، گردان‌ها و یگان‌های نظامی و ... که در آن به نقش هلال‌احمر، امدادرسانی در 8 سال جنگ دفاع مقدس، نحوه امدادرسانی طی دوران دفاع مقدس اشاره شده باشد.

حرازی‌زاده افزود: اسناد و آثار غیرمکتوب شامل فیلم، عکس، نگاتیو از جبهه‌های جنگ، پشت جبهه، مقاومت‌های مردمی، گردان‌ها و یگان‌های نظامی که در امدادرسانی و قشر هلال احمر در دفاع مقدس مشارکت داشته‌اند.

وی تجهیزات و ملزومات انفرادی مربوط به شهدا، آزادگان و رزمندگان عزیز که مربوط به هلال احمر و امدادرسانی است، را از دیگر محورهای آثار ارسال دانست و گفت: آثار ارسالی به نام صاحبان اثر در موزه و کتاب در دست انتشار درج خواهد شد و اصل کلیه مدارک بعد از نسخه برداری و احراز اصالت آثار، اسناد و مدارک، به نحو شایسته‌ای عودت خواهد شد.

حرازی‌زاده یادآور شد: دارندگان آثار تا پایان اسفندماه ۱۳۹۹ فرصت دارند این آثار را به نشانی یزد، قاسم آباد، بلوار فردوسی، جمعیت هلال‌احمر استان یزد واحد روابط عمومی، کدپستی 8916154411 ارسال کنند، یا با تلفن 38218499 تماس حاصل فرمایند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند اسناد خود را از طریق پست الکترونیکی helalyazd96@gmail.com نیز ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha