آزادی 5 زندانی غیرعمد استان یزد به مناسبت ایام شهادت امام رضا(ع)
کد خبر: 3929445
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

آزادی 5 زندانی غیرعمد استان یزد به مناسبت ایام شهادت امام رضا(ع)

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی 5 مددجو محکوم مالی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام رضا (ع)خبر داد .

آزادی 5 مددجو محکوم مالی به مناسبت شهادت امام رضا (ع)اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام رئوف، حضرت رضا(ع) 5 نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند که برای آزادی این محکومان مالی مبلغ 25 میلیارد و 556 میلیون ریال نیاز بود و با تلاش ستاد دیه استان مبلغ 4 میلیارد و 650 میلیون ریال از این مبلغ پرداخت شد.

افشون ادامه داد: به همت اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مبلغ 20 میلیارد و 906 میلیون ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ 4 میلیارد و 650 میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 5 نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همت مردم دارالعباده در ایام سوگواری محرم و صفر گفت: خوشبختانه مردم، هیئت‌ها و بسیاری از صاحبان روضه خوانی‌ها در اجرای طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» بسیار همکاری کرده و مبلغ 1 میلیارد و 400 میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کردند.

افشون افزود: هم اکنون تعداد 191 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر 100 میلیارد تومان نیاز است .

این مقام مسئول با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان اظهار کرد: بیشترین طیف مددجویان مالی و تحت پوشش ستاد دیه به ترتیب شامل بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته، مهریه و نفقه، دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد قرار دارند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد بیان کرد: پیش از این در روز اربعین حسینی زمینه آزادی 10 محکوم مالی از زندان‌های استان به کوشش ستاد دیه فراهم آمده بود .

انتهای پیام
captcha